Odblaski będą musieli nosić wszyscy piesi, zarówno niepełnoletni jak i dorośli. Warto pamiętać, że za pieszego uważa się także osobę prowadzącą, pchającą lub ciągnącą rower, motorower lub motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się na wózku inwalidzkim, hulajnodze, deskorolce, rolkach, wrotkach itp. a także dziecko w wieku do 10 lat kierujące rowerem pod opieką osoby dorosłej.
Nowy przepis nie przewiduje rodzaju, kształtu ani koloru odblasku; może być więc to opaska, kamizelka, wisiorek. Jednak naczelną zasadą jest noszenie go od strony nadjeżdżających samochodów oraz umieszczenie jak najniżej, aby snop świateł samochodowych szybko wyłowił odblask z mroku. Odblask kosztuje kilka złotych i klienci mają szeroki wybór w sklepach. Nie warto oszczędzać na odblaskach, gdyż produkt wysokiej jakości (homologowany) widoczny jest z odległości 300-600 m, a tymczasem podróbka jedynie z 50-80 m.
Ta różnica może stanowić o życiu lub śmierci. Odblask certyfikowany powinien spełniać normę EN/PN 471 lub EN 13356, informację o tym producenci umieszczają zwykle na metce odblasku. Produkt homologowany, wysokiej jakości, widoczny jest z odległości 300-600 m, gdy podróbka z 50-80 m. Ta różnica może stanowić o życiu lub śmierci.
Projekt graficzny elementu odblaskowego przygotowany przez firmę Arp Studio s.c. z siedzibą w Warszawie na zlecenie Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.