Choć najlepsza oferta została wybrana, to jeśli chodzi o szczegóły transakcji, wciąż jest wiele niewiadomych. Przede wszystkim nie wiadomo, jaką część majątku spółki Domex (właściciel Avansu) grupa Media Expert chce przejąć.
Z nieoficjalnych informacji „Rz" wynika, że w grę wchodzi zakup większości placówek – pod marką Avans przed rozpoczęciem procedury upadłościowej działało 250 punktów własnych oraz ok. 200 w systemie franczyzowym. Teraz jest ich na pewno mniej, ale wciąż jest to atrakcyjna opcja dla Media Expert, który na początku roku miał 256 sklepów i szybko się rozwija.
Nieoficjalnie wiadomo, że nowy właściciel nie jest zainteresowany prawami do marki Avans, która w tej sytuacji prawdopodobnie zniknie z rynku. Chyba że zgłosi się inny zainteresowany nią podmiot. W rankingu marek „Rz" wartość szyldu Avans wyceniono na 133 mln zł.
Zmiany na podium
– Do ostatecznego przyjęcia oferty konieczne jest jeszcze uzyskanie porozumienia co do szczegółowych postanowień umowy. Rozmowy w sprawie konkretyzacji umowy odbędą się najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu – mówi Patrycja Gajda, kierownik marketingu Avansu.
Jak transakcję komentuje Media Expert? „Pozwoli nam to już w następnych miesiącach na znaczące umocnienie strategicznej pozycji lidera sprzedaży elektroniki użytkowej w miejscowościach do 100 tys. mieszkańców oraz spowoduje jeszcze większą efektywność skali i kosztów – w szczególności logistyki całej sieci Media Expert" – wyjaśnia w lakonicznym oświadczeniu rzecznik sieci Michał Mystkowski.