Rekordowa sprzedaż Audi i Porsche

Volkswagen poprawił bilans III kwartału, bo marża zysku działu samochodowego zwiększyła się po raz pierwszy od prawie 2 lat, a Audi i Porsche osiągnęły rekordową sprzedaż.

Publikacja: 01.11.2014 13:34

Marża zysku nie zmieniała się, bo grupa miała wysokie koszty stałe i związane z produkcją pojazdów na nowej modułowej płycie podłogowej. W lipcu zapowiedziała zmniejszenie kosztów o 5 mld euro rocznie od 2017 r., aby poprawić swą skuteczność. W III kwartale marka VW, zapewniająca połowę sprzedaży i niecałe 20 proc. zysku, zwiększyła rentowność po raz pierwszy od IV kwartału 2012 dzięki osłabieniu euro, co pozwoliło zwiększyć eksport.

Dodatkowo duży popyt na luksusowe auta Audi i Porsche w Europie i Chinach przyczynił się do wzrostu zysku operacyjnego o 16 proc. do 3,23 mld euro, podczas gdy analitycy liczyli na 3,09 mld. Sprzedaż w Europie stanowiąca 40 proc. całej wzrosła we wrześniu 13. kolejny miesiąc, VW utrzyma więc pracę na dodatkową zmianę w Wolfsburgu, gdzie powstają Golf i Tiguan. W III kwartale dostawy zwiększyły się o 4,1 proc. do rekordowych 2,43 mln pojazdów, bo poprawa w Chinach i Europie pokryła spadek w obu Amerykach. Grupa jest na dobrej drodze sprzedania w 2014 r. 10 mln sztuk o 4 lata wcześniej niż zapowiadała.

Sprzedaż Audi i Porsche zapewniających dwie trzecie zysku EBIT całej grupy wzrosła o 7,2 proc. do 429 250 aut i o 25 proc do 47 800.

Po 9 miesiącach rentowność grupy wynosi 6,4 proc., a sama grupa zakładała dla całego roku 5,5-6,5 proc., więc roczny zysk może wynieść 12,7 mld euro po rekordowych 11,7 mld w 2013 r.

Niepewność polityczna związana z Rosją i małe zaufanie konsumentów w Europie nie pozwalają Volkswagenowi zakładać wyższej marży zysku; przewiduje tegoroczne obroty w granicach plus minus 3 proc. ubiegłorocznych 197 mld euro, również rekordowych.

— Jesteśmy zadowoleni z 9 miesięcy, będziemy także z całego roku — stwierdził prezes Martin Winterkorn — Trzymamy się naszych założeń, bo uważamy, że rynek jest nadal chwiejny.

Marża zysku nie zmieniała się, bo grupa miała wysokie koszty stałe i związane z produkcją pojazdów na nowej modułowej płycie podłogowej. W lipcu zapowiedziała zmniejszenie kosztów o 5 mld euro rocznie od 2017 r., aby poprawić swą skuteczność. W III kwartale marka VW, zapewniająca połowę sprzedaży i niecałe 20 proc. zysku, zwiększyła rentowność po raz pierwszy od IV kwartału 2012 dzięki osłabieniu euro, co pozwoliło zwiększyć eksport.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne