Aktualizacja: 24.06.2015 10:51 Publikacja: 24.06.2015 10:51
Foto: Bloomberg
Umowa akcjonariuszy Shtokman Development AG, gdzie Gazprom miał 51 proc., Total - 25 proc. a norweski Statoil - 24 proc., wygasła latem 2012 r. Wobec niechęci Gazpromu do kontynuowania projektu (pracowała już jedna platforma), Norwegowie wycofali się ze spółki spisując z tego tytułu straty 335 mln dol.
Total swoje straty podliczył na 350 mln dol. Sam Gazprom w marcu podał, że Sztokman przyniósł mu straty 22,3 mld rubli (dziś to 410 mln dol.), podała gazeta Wiedomosti. Francuzi zapewniają, że jak tylko Rosjanie wrócą to wydobycia ze Sztokmanu, to będą pierwsi u ich boku. Jednak odmrożenie projektu Gazprom planuje nie wcześniej niż w 2020 r.
Upadłe Rafako i Hutę Częstochowa dotychczas łączył jeden, wspólny sposób ratowania poprzez udział spółek Skarbu...
Blisko połowa Polaków nie widzi swojej drogi zawodowej w prowadzeniu własnego biznesu, choć ponad 80 proc. uważa...
Amerykański gigant ogłosił plany znacznego zwiększenia swojej obecności w Europie – rozbuduje centra danych, zwi...
USA i Chiny łagodzą ton w wojnie handlowej, Polska powołuje specgrupę ds. innowacji, a Unia Europejska szuka kom...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Hurtownicy światłowodów budowanych ze środków unijnych mają zielone światło od regulatora dla podwyżek cen. To m...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas