W ubiegłym roku ubieralnych urządzeń sprzedało się globalnie 19,6 mln szt., w tym ma to być już według IDC 45,7 mln, a w 2019 r. – 126,1 mln. eMarketer podaje, że pod koniec ubiegłego roku na świecie w użyciu będzie już prawie 109 mln, a w 2019 roku – ponad 578 mln.
Jednak z 11 mln tych urządzeń, jakie trafiły na globalny rynek w samym pierwszym kwartale tego roku, tylko 0,5 proc. trafiło do przedsiębiorstw. Jak przypomina IDC, firma badawcza Vanson Bourne przebadała 300 decydentów w brytyjskich i amerykańskich firmach IT i ustaliła, że ponad 50 proc. z nich w ogóle nie rozważało wykorzystywania ubieralnych gadżetów, a 30 proc. jest przekonane, że to urządzenia, które firmie się nie przydadzą.
Inteligentne opaski dla magazynierów i wojskowych
Wśród tych firm, które już zdecydowały się na wykorzystywanie ubieralnych elektronicznych gadżetów przeważają takie, które chciały w ten sposób zwiększyć dbałość o zdrowie wśród pracowników. Takimi firmami są np. BP i amerykańska armia.
Ale śledzące aktywność i jej wpływ na kondycję opaski mogą być wykorzystywane także tam, gdzie wykonywane są prace fizyczne. Na rynku są już firmy specjalizujące się w produkcji bransoletek monitorujących kondycję osób dźwigających w pracy ciężary (np. magazynierów), które mają pomóc w zapobieganiu przeforsowywaniu się.
Gros rynku ubieralnych gadżetów zdecydowanie zapewnią jednak w najbliższych latach zdaniem ekspertów gadżeciarze, którzy będą kupować je sobie sami, nie czekając, aż zrobi to firma. Szum wokół inteligentnych zegarków wzmocnił się i zapewne utrzyma się przez jakiś czas po debiucie AppleWatch. Według Strategy Analytics w 2 kwartale tego roku na świecie sprzedały się już 4 miliony tych urządzeń, co sprawiło, że udział Apple w tej części rynku skoczył do 75 proc. –AppleWatch zadebiutował na szesnastu największych rynkach i zarówno w USA< jak i na innych rynkach zdobył przyzwoite wsparcie ze strony lojalnych klientów Apple. AppleWatch na pewno podniósł poprzeczkę dla całej branży inteligentnych zegarków. Piłeczkę będą teraz musieli odbić rywale Apple, tacy, jak Samsung – komentuje Neil Mawston, dyrektor wykonawczy w Strategy Analytics.