Reklama

Wielkie zwolnienia w fabrykach aut i części

Nacisk władz UE na elektryfikację branży jest jednym ze źródeł problemów przemysłu motoryzacyjnego w Europie.

Publikacja: 19.03.2025 04:49

Wielkie zwolnienia w fabrykach aut i części

Foto: Bloomberg

Kryzys na rynku motoryzacyjnym coraz mocniej bije w producentów aut i komponentów. Aż 7,5 tys. pracowników zwolni Audi AG. Ten niemiecki producent samochodów, który w ubiegłym roku zmniejszył globalną sprzedaż o 11 proc., chce zaoszczędzić ok. 1,1 mld euro rocznie, które przeznaczy na inwestycje. Porozumienie w tej sprawie zawarł zarząd firmy ze związkami zawodowymi. – Dzięki tej umowie wzmacniamy konkurencyjność – zapowiedział dyrektor generalny Audi Gernot Döllner.

Audi, jedna z trzech obok BMW i Mercedesa najważniejszych marek premium, notowała w 2024 r. wyniki gorsze od pozostałych dwóch głównych konkurentów: w UE jej sprzedaż zmalała o ponad 9 proc., gdy w BMW był to niecały 1 proc., a u Mercedesa niespełna 3 proc. Z końcem lutego Audi zdecydowało się zamknąć zatrudniającą 3 tys. osób fabrykę w belgijskim Forest produkującą elektrycznego SUV-a Q8 e-tron.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Reklama
Reklama