Kryzys na rynku motoryzacyjnym coraz mocniej bije w producentów aut i komponentów. Aż 7,5 tys. pracowników zwolni Audi AG. Ten niemiecki producent samochodów, który w ubiegłym roku zmniejszył globalną sprzedaż o 11 proc., chce zaoszczędzić ok. 1,1 mld euro rocznie, które przeznaczy na inwestycje. Porozumienie w tej sprawie zawarł zarząd firmy ze związkami zawodowymi. – Dzięki tej umowie wzmacniamy konkurencyjność – zapowiedział dyrektor generalny Audi Gernot Döllner.
Audi, jedna z trzech obok BMW i Mercedesa najważniejszych marek premium, notowała w 2024 r. wyniki gorsze od pozostałych dwóch głównych konkurentów: w UE jej sprzedaż zmalała o ponad 9 proc., gdy w BMW był to niecały 1 proc., a u Mercedesa niespełna 3 proc. Z końcem lutego Audi zdecydowało się zamknąć zatrudniającą 3 tys. osób fabrykę w belgijskim Forest produkującą elektrycznego SUV-a Q8 e-tron.