Reklama
Rozwiń

Volvo z wrocławskiej fabryki wjeżdża do kolejnych miast

Wrocławska fabryka Volvo włącza się do działań o ekologiczny transport dla polskich miast. W końcu tygodnia rozpoczęły się testy miejskiego autobusu hybrydowego Volvo 7900 Hybrid w Elblągu. Do 4 listopada będzie woził mieszkańców na linii obsługiwanej przez przewoźnika Arriva.

Publikacja: 30.10.2015 19:21

Volvo z wrocławskiej fabryki wjeżdża do kolejnych miast

Foto: materiały prasowe

Pojazd zużywa do 39 proc. mniej paliwa w porównaniu z autobusami zasilanymi silnikiem diesla. W rezultacie znacznie mniej zatruwa środowisko emisją dwutlenku węgla. Autobus może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.

Zaletą technologii hybrydowej jest automatyczne wyłączanie się diesla na przystankach i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 kilometrów na godzinę automatycznie przełącza się na silnik diesla.

Seryjna produkcja Volvo 7900 Hybrid rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce w 2010 roku. Do tej pory firma sprzedała już ponad 2200 hybryd przewoźnikom w ponad dwudziestu krajach. W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą w Inowrocławiu, Świerklańcu, Tarnowskich Górach i we Wrocławiu.

Ekologiczne autobusy z wrocławskiej fabryki jeżdżą także za granicą. Volvo 9700 jeździ m.in. w Niemczech. Trzy pojazdy kursują od połowy ubiegłego roku na nowo otwartej trasie Innovation Route 109. 10-kilometrowa trasa ma być obsługiwana niemal wyłącznie przez autobusy z innowacyjnymi technologiami napędowymi i prowadzi od terminalu autobusów elektrycznych niedaleko Dworca Głównego w Hamburgu do ostatniego przystanku znajdującego się na podziemnej stacji w Alsterdorf. W pierwszej połowie tego roku w Sztokholmie zaczęła działać trasa obsługiwana przez produkowane w Polsce hybrydy Volvo. Zastąpiły wszystkie autobusy kursujące po trasie nr 73, która przebiega przez główne strefy Sztokholmu. Pojazdy jeżdżą cicho i bezemisyjnie z użyciem odnawialnych źródeł energii elektrycznej na siedmiu z nieco powyżej ośmiu kilometrów trasy. Ładowanie akumulatorów zajmuje jedynie sześć minut na przystankach końcowych. Autobusy są dodatkowo wyposażone w niewielki silnik diesla pracujący na biodieslu.

Wiosną tego roku fabryka Volvo we Wrocławiu dostarczyła 28 hybrydowych autobusów do Budapesztu. Pojazdy zamówił węgierski przewoźnik T&J Busz. Firma prócz autobusów w ramach kontraktu zapewniła sobie także usługi serwisowe i konserwacyjne. Obejmują one m.in. obsługę akumulatorów dla wszystkich autobusów.

W porównaniu z autobusami konwencjonalnymi, hybryda zapewnia znaczne korzyści środowiskowe. Emisja mająca negatywne skutki klimatyczne została zredukowana o 90 procent dzięki temu, że autobusy wykorzystują biodiesel oraz energię wiatrową. Poziom hałasu podczas działania silnika elektrycznego jest na takim samym poziomie, jak w przypadku normalnej rozmowy.

-autobusy,ekologia,Volvo,Wrocław

-Volvo z Wrocławia będzie wozić pasażerów w kolejnych miastach

-W Elblągu zaczęto testy hybrydowego autobusu Volvo z Wrocławia

Pojazd zużywa do 39 proc. mniej paliwa w porównaniu z autobusami zasilanymi silnikiem diesla. W rezultacie znacznie mniej zatruwa środowisko emisją dwutlenku węgla. Autobus może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.

Zaletą technologii hybrydowej jest automatyczne wyłączanie się diesla na przystankach i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 kilometrów na godzinę automatycznie przełącza się na silnik diesla.

Biznes
Revolut zrobi rewolucję na polskim rynku komórkowym? Sprawdzamy
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec