Volvo z wrocławskiej fabryki wjeżdża do kolejnych miast

Wrocławska fabryka Volvo włącza się do działań o ekologiczny transport dla polskich miast. W końcu tygodnia rozpoczęły się testy miejskiego autobusu hybrydowego Volvo 7900 Hybrid w Elblągu. Do 4 listopada będzie woził mieszkańców na linii obsługiwanej przez przewoźnika Arriva.

Publikacja: 30.10.2015 19:21

Volvo z wrocławskiej fabryki wjeżdża do kolejnych miast

Foto: materiały prasowe

Pojazd zużywa do 39 proc. mniej paliwa w porównaniu z autobusami zasilanymi silnikiem diesla. W rezultacie znacznie mniej zatruwa środowisko emisją dwutlenku węgla. Autobus może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.

Zaletą technologii hybrydowej jest automatyczne wyłączanie się diesla na przystankach i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 kilometrów na godzinę automatycznie przełącza się na silnik diesla.

Seryjna produkcja Volvo 7900 Hybrid rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce w 2010 roku. Do tej pory firma sprzedała już ponad 2200 hybryd przewoźnikom w ponad dwudziestu krajach. W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą w Inowrocławiu, Świerklańcu, Tarnowskich Górach i we Wrocławiu.

Ekologiczne autobusy z wrocławskiej fabryki jeżdżą także za granicą. Volvo 9700 jeździ m.in. w Niemczech. Trzy pojazdy kursują od połowy ubiegłego roku na nowo otwartej trasie Innovation Route 109. 10-kilometrowa trasa ma być obsługiwana niemal wyłącznie przez autobusy z innowacyjnymi technologiami napędowymi i prowadzi od terminalu autobusów elektrycznych niedaleko Dworca Głównego w Hamburgu do ostatniego przystanku znajdującego się na podziemnej stacji w Alsterdorf. W pierwszej połowie tego roku w Sztokholmie zaczęła działać trasa obsługiwana przez produkowane w Polsce hybrydy Volvo. Zastąpiły wszystkie autobusy kursujące po trasie nr 73, która przebiega przez główne strefy Sztokholmu. Pojazdy jeżdżą cicho i bezemisyjnie z użyciem odnawialnych źródeł energii elektrycznej na siedmiu z nieco powyżej ośmiu kilometrów trasy. Ładowanie akumulatorów zajmuje jedynie sześć minut na przystankach końcowych. Autobusy są dodatkowo wyposażone w niewielki silnik diesla pracujący na biodieslu.

Wiosną tego roku fabryka Volvo we Wrocławiu dostarczyła 28 hybrydowych autobusów do Budapesztu. Pojazdy zamówił węgierski przewoźnik T&J Busz. Firma prócz autobusów w ramach kontraktu zapewniła sobie także usługi serwisowe i konserwacyjne. Obejmują one m.in. obsługę akumulatorów dla wszystkich autobusów.

W porównaniu z autobusami konwencjonalnymi, hybryda zapewnia znaczne korzyści środowiskowe. Emisja mająca negatywne skutki klimatyczne została zredukowana o 90 procent dzięki temu, że autobusy wykorzystują biodiesel oraz energię wiatrową. Poziom hałasu podczas działania silnika elektrycznego jest na takim samym poziomie, jak w przypadku normalnej rozmowy.

-autobusy,ekologia,Volvo,Wrocław

-Volvo z Wrocławia będzie wozić pasażerów w kolejnych miastach

-W Elblągu zaczęto testy hybrydowego autobusu Volvo z Wrocławia

Pojazd zużywa do 39 proc. mniej paliwa w porównaniu z autobusami zasilanymi silnikiem diesla. W rezultacie znacznie mniej zatruwa środowisko emisją dwutlenku węgla. Autobus może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.

Zaletą technologii hybrydowej jest automatyczne wyłączanie się diesla na przystankach i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 kilometrów na godzinę automatycznie przełącza się na silnik diesla.

Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły