Reklama
Rozwiń
Reklama

PGZ szuka partnera do produkcji amunicji

Do końca marca ma być wybrany zagraniczny podmiot, z którym państwowa zbrojeniówka będzie produkować amunicję artyleryjską. Jednak coraz częściej słychać o zmianach w zarządzie.

Publikacja: 07.03.2025 04:56

Amunicja 155 mm.

Amunicja 155 mm.

Foto: Materiały prasowe

O tym, że w Polsce musimy skokowo zwiększyć produkcję amunicji wielkokalibrowej, politycy mówią już co najmniej trzy lata – od inwazji Rosji na Ukrainę. W ramach programu „Narodowa Rezerwa Amunicyjna” w grudniu 2023 r. Agencja Uzbrojenia podpisała z Polską Grupą Zbrojeniową umowę na dostawę 283 tys. pocisków do końca 2029 r. Przy tej okazji mają też w jakimś stopniu zostać zwiększone zdolności do produkcji amunicji.

Tymczasem pod koniec ubiegłego roku została przyjęta ustawa o finansowaniu działań zmierzających do zwiększenia zdolności produkcji amunicji. W tym celu do Funduszu Inwestycji Kapitałowych nadzorowanego przez Ministerstwo Aktywów Państwowych resort obrony przelał 2 mld zł. Do końca czerwca ma tam trafić kolejny miliard złotych z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych i pieniądze te mają posłużyć zwiększeniu zdolności do produkcji amunicji. W zamian za akcje spółki mają zostać dokapitalizowane.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Umowa na borsuki może być lada dzień
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Przemysł zbrojeniowy, czyli prymusa Donalda Tuska nieodrobiona praca domowa
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama