Takie wnioski płyną z badania firmy GfK Capibus, które znalazły się w zaprezentowanym w środę raporcie Banku BGŻ BNP Paribas. Dotyczy on zmian preferencji w zakresie konsumpcji żywności w Polsce.
- Ceny są nadal bardzo istotne w przypadku zakupów żywności w Polsce – wyjaśnia Dariusz Winek, dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w raporcie Banku BGŻ BNP Paribas.
– Ich wzrost zwykle przekłada się na spadek popytu na żywność . Wyjątkiem są mleko, ziemniaki, czekolady i wody – dodaje.
Zmiany cen będą jednym z czynników, od których będzie zależał popyt na żywność także w najbliższych latach. BGŻ BNP Paribas zakłada, że w latach 2014-2020 ceny detaliczne żywności zwiększą się w naszym kraju o niespełna 13 proc.
Autorzy raportu prognozują, że w najbliższych latach w Polsce nadal maleć będzie popyt na ziemniaki, pieczywo, owoce i warzywa.