Reklama

Polscy przedsiębiorcy mają lepsze nastroje. Czemu wciąż nie chcą inwestować?

Więcej firm w tym roku zamierza zmniejszyć inwestycje, niż je zwiększyć w porównaniu z zeszłym rokiem. Głównymi barierami są: wysokie koszty, niepewna sytuacja makroekonomiczna, inflacja i niespójne przepisy.

Aktualizacja: 28.08.2024 06:12 Publikacja: 22.08.2024 16:02

Polscy przedsiębiorcy mają lepsze nastroje. Czemu wciąż nie chcą inwestować?

Foto: Adobe Stock

Tak przedsiębiorcy odpowiedzieli na pytania dotyczące inwestycji, które Główny Urząd Statystyczny zadał im, badając nastroje. Firmy w sierpniu oceniały koniunkturę gospodarczą podobnie jak miesiąc temu: znacząco lepiej niż rok wcześniej. Jednak istnieje spora różnica pomiędzy oceną sytuacji w poszczególnych branżach. Najbardziej korzystnie koniunkturę oceniają firmy z sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa (plus 21,6), a najgorzej – przetwórstwo przemysłowe (minus 8,2). Pozytywnie wyróżnia się sytuacja w handlu hurtowym, gdzie koniunktura oceniana jest lepiej niż w lipcu – plus 1,8 (przed miesiącem plus 0,1). Nieznacznie negatywnie i gorzej niż w lipcu oceniana jest sytuacja w turystyce: spadek w ciągu miesiąca z plus 8,1 do minus 0,2.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama