100 największych firm zbrojeniowych świata. Jest jedna z Polski

Wśród 100 największych koncernów zbrojeniowych na świecie prawie połowa jest ze Stanów Zjednoczonych. Widać mocny awans firm z Chin. Branża rośnie m.in. z powodu wojen w Ukrainie i w Strefie Gazy.

Publikacja: 07.08.2024 12:03

AHS Krab, polska armatohaubica samobieżna kalibru 155 mm

AHS Krab, polska armatohaubica samobieżna kalibru 155 mm

Foto: Adobe Stock

Od lat największym koncernem zbrojeniowym świata jest amerykański Lockheed Martin, który Polsce sprzedał m.in. samoloty F-16 i F-35 czy zestawy artylerii dalekiego zasięgu Himars. Także w najnowszym rankingu przygotowanym przez specjalistyczny portal DefenseNews na pierwszym miejscu jest ten amerykański gigant. W 2023 r. jego przychody z sektora defense wyniosły 65 mld dolarów, co oznacza wzrost o 2 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W najbliższych latach ten wzrost może być nawet większy, ponieważ branża zbrojeniowa charakteryzuje się tym, że zarówno proces negocjacji jak i samej produkcji jest zazwyczaj liczony w latach, a nie miesiącach. W rankingu za 2024 r. na pewno będzie jeszcze silniej odczuwalny wzrost wydatków krajów zachodnich na obronność spowodowany agresją Rosji na Ukrainę.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Lada chwila rząd podpisze megakontrakt o wartości 40 miliardów złotych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu