Kinowe sukcesy i porażki. Kwartał zaczął się słabiej od oczekiwań

Widz kin w Polsce tęskni za krajowymi produkcjami. To dzięki nim pierwsze półrocze przyniosło zmiany w rankingu dystrybutorów i wzrost frekwencji. W wakacje królują animacje z hollywoodzkich studiów. Mimo to lipcowe dane rozczarowały.

Publikacja: 06.08.2024 04:30

Kadr z  „Deadpool and Wolverine”

Kadr z „Deadpool and Wolverine”

Foto: materiały prasowe

Wiemy, jak wyglądał rynek dystrybutorów filmów kinowych w Polsce w pierwszym półroczu 2024 r. Pierwsze trzy miejsca należały kolejno do United International Pictures (UIP), Next Filmu (Grupa Agory) oraz Warner Bros. Entertainment (Grupa Warner Bros. Discovery).

Ci trzej gracze, a właściwie dystrybuowane przez nich filmy kinowe, odnotowały odpowiednio 22,2-proc., 18,9-proc. oraz 13-proc. udział w liczbie sprzedanych biletów – wynika z danych Boxoffice.pl, do których uzyskaliśmy dostęp.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Smartfon Trumpa ma kosztować 499 dolarów. CNBC: będzie produkowany w Chinach