Partnerstwo obu podmiotów z Monachium, konglomeratu i klubu piłkarskiego istniało od 2017 r. do 30 czerwca. Siemens nie przedłużył tej umowy — potwierdził rzecznik konglomeratu niemieckiemu tygodnikowi. Wcześniej ze sponsoringu zrezygnował Qatar Airways.

„Od początku umowy partnerskiej w 2017 r. Siemens zmienił swą organizację i strategię, co dotyczy także sponsorowania. W przyszłości skupimy bardziej nasze partnerstwa na nowych produktach, na naszym portfelu cyfrowym i zrównoważonych technologiach,, aby jak najlepiej wspierać naszą strategię korporacyjną” — brzmi wyjaśnienie przekazane prasie przez rzecznika Siemensa.

Współpraca konglomeratu z klubem zaczęła za kadencji prezesa Joe Kaesera na sezon 2017/18, została przedłużona w 2020 r. o kolejne trzy lata. Obaj partnerzy chcieli wspólnie pracować nad przyszłościowymi rozwiązaniami i innowacyjnymi technologiami, nad cyfrowymi produktami i rozwiązaniami w zakresie infrastruktury.

Nowymi platynowymi sponsorami Bayernu w następnym sezonie Bundesligi będą producent wody mineralnej Saskia z Grupy Schwarz, amerykańska Adobe (programy komputerowe) i internetowa platforma handlowa Libertex z Cypru. W sezonie 2021/22 klub uzyskał, 225 mln euro ze sponsoringu i marketingu