Dwie czerwone lampki stanu zdrowia światowych firm

Dwa wskaźniki kondycji firm i warunków ich działania zapaliły się na czerwono: gigant żeglugowy Maersk podał o spadku popytu na transport kontenerami, a firma od reklam WPP stwierdziła, że jej klienci z sektora technologii w USA ograniczają wydatki na marketing.

Publikacja: 06.08.2023 09:42

Dwa wskaźniki kondycji firm i warunków ich działania zapaliły się na czerwono

Dwa wskaźniki kondycji firm i warunków ich działania zapaliły się na czerwono

Foto: Bloomberg

Duński armator AP Moller-Maersk obniżył swe oszacowanie tegorocznego handlu kontenerowego, bo firmy zmniejszają zapasy, a wyższe stopy procentowe i ryzyko recesji w Europie i USA hamują globalny wzrost gospodarczy. Ten jeden z największych na świecie armatorów w transporcie kontenerowym spodziewa się, że ten transport zmaleje o 4 proc. Wcześniej spodziewał się spadku najwyżej o 2,5 proc. Maersk kontroluje jedną szóstą handlu kontenerowego na świecie, przewozi towary dla detalistów i dla dużych firm, m.in. dla Walmarta, Nike i Unilevera.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Biznes
Trump łagodzi cła, Chiny chcą powrotu do normalności. Polska stawia na innowacje
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Czy internet w dawnych białych plamach podrożeje?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne