Reklama
Rozwiń

Dwie czerwone lampki stanu zdrowia światowych firm

Dwa wskaźniki kondycji firm i warunków ich działania zapaliły się na czerwono: gigant żeglugowy Maersk podał o spadku popytu na transport kontenerami, a firma od reklam WPP stwierdziła, że jej klienci z sektora technologii w USA ograniczają wydatki na marketing.

Publikacja: 06.08.2023 09:42

Dwa wskaźniki kondycji firm i warunków ich działania zapaliły się na czerwono

Dwa wskaźniki kondycji firm i warunków ich działania zapaliły się na czerwono

Foto: Bloomberg

Duński armator AP Moller-Maersk obniżył swe oszacowanie tegorocznego handlu kontenerowego, bo firmy zmniejszają zapasy, a wyższe stopy procentowe i ryzyko recesji w Europie i USA hamują globalny wzrost gospodarczy. Ten jeden z największych na świecie armatorów w transporcie kontenerowym spodziewa się, że ten transport zmaleje o 4 proc. Wcześniej spodziewał się spadku najwyżej o 2,5 proc. Maersk kontroluje jedną szóstą handlu kontenerowego na świecie, przewozi towary dla detalistów i dla dużych firm, m.in. dla Walmarta, Nike i Unilevera.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Trump wysyła listy i grozi BRICS, polskie firmy liderami AI, paraliż w Rosji
Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces
Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina