Reklama
Rozwiń
Reklama

Dziś światowy dzień hasła. Jakie grzechy popełniamy?

Niemal 60 proc. użytkowników komputerów jako hasła używa swojego imienia, daty urodzin, imion ulubionych zwierząt, partnerów czy dzieci. I tylko 45 proc. zmienia hasło po cyberataku na ich dane.

Publikacja: 04.05.2023 11:07

Dziś światowy dzień hasła. Jakie grzechy popełniamy?

Foto: Adobe Stock

Światowy dzień hasła przypada co roku w pierwszy czwartek maja. To dobra okazja, żeby zastanowić się nad tym czy dobrze zabezpieczamy swoje dane. Globalne statystyki które przywołuje Cisco, są niepokojące: najpopularniejsze hasła są nadal łatwe do odgadnięcia.

Najpopularniejszymi hasłami w 2022 r. były: password, 123456, 123456789 oraz guest - podają analitycy CompariTech. Z kolei Google informuje, że aż 24 proc. Amerykanów jako hasło ustawiało różne wariacje słów abc123, Password, 123456 czy Iloveyou. Aż 59 proc. użytkowników komputerów jako hasła używa swojego imienia lub daty urodzin, imion ulubionych zwierzaków, partnerów czy dzieci. Wydawać by się mogło, że przykładem świecą specjaliści od IT. Niestety, używają oni ponownie haseł częściej niż przeciętni użytkownicy: według Ponemon Institute aż połowa przebadanych specjalistów IT przyznała, że wykorzystuje ponownie te same hasła.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama