Sebastian Stępak: W branży medialno-komunikacyjnej wszyscy jesteśmy online

O narzędziach komunikacji w czasie w czasie kryzysu pandemicznego i wojny na Ukrainie mówi "Rzeczpospolitej" CEO MSLGROUP Sebastian Stępak.

Publikacja: 07.09.2022 13:22

Sebastian Stępak

Sebastian Stępak

Foto: Mariusz Szachowski, fototaxi.pl

Jak zmieniły się sposoby komunikacji, ale także narzędzia narzędzia komunikacji z otoczeniem zewnętrznym w dobie dwóch kryzysów - pandemicznego i wojennego?

Sebastian Stępak: W dużej mierze wszyscy jesteśmy online i jest to przyzwyczajenie, które mam nadzieję już nas nie zostawi. Podnosi efektywność przekazywania informacji, podnosi szybkość. To jest ogromna zmiana in plus. Dodatkowo trzeba też wziąć pod uwagę z czym się mierzymy. Nie tylko jako jedna z branż - marketingowa. To są kwestie braków ludzkich, braków kompetentnych, wykwalifikowanych pracowników. Online i jego wykorzystanie otworzyło nam niesamowicie granicę, bo trzeba pamiętać, że praca w agencji PR, na przykład takiej jak nasza, geolokalizacyjnie była mocno ograniczona do granic administracyjnych Warszawy. Bardzo ciężko było systemowo zaufać pracownikom wszystkim, z którymi mieliśmy przyjemność współpracować, przebywając tylko w sferze online. Zresztą nawet wideopołączenia nie były szczególnie rozwinięte przed pandemią.

Bronili się przed tym.

Dokładnie, plus było to średnio wysublimowane rozwiązanie. Dzisiaj jest zupełnie inaczej. Jesteśmy w stanie zatrudniać ludzi nie tylko z Polski, ale również z innych krajów, co jest fenomenalną zmianą, ale też musimy pamiętać, że fantastyczni specjaliści do spraw PR mogą się odnaleźć w Krakowie, w Poznaniu, we Wrocławiu i to jest coś, co absolutnie złamało tę barierę. To są rzeczy, które działają bardzo in plus, jeżeli chodzi o dzisiejszy kształt branży. Oczywiście są również minusy takie jak konsumpcja mediów tradycyjnych. To jest coś, co nas że tak powiem bardzo boli.

Czytaj więcej

Współpraca nauki i biznesu na polu innowacji i nowoczesnych technologii

Ma pan na myśli dokładnie rynek prasowy?

Rynek prasowy. Coraz rzadziej widzimy się nawzajem z gazetami, coraz rzadziej wykorzystujemy tę formę. Wszystko widzimy online. To jest z jednej strony naturalna kwestia postępu, z drugiej strony papier i możliwość zatrzymania go to było coś fantastycznego, a to ucieka, ucieka bardzo szybko. Coraz bardziej widzimy przenoszenie się całego świata medialnego także i nas, czyli specjalistów do spraw komunikacji, do online. Kolejna rzecz, bardzo dużo używaliśmy telefonów, bardzo dużo organizowaliśmy spotkań, cały czas gdzieś lunche i tego typu historie. Dzisiaj absolutna większość z naszych konsultantów porozumiewa się zarówno z dziennikarzami, jak i z klientami przez różnego rodzaju instant messaging. To wszystko jest w formie pisanej, ale kompletnie zmieniło oś i kierunek. Tak wyglądają tak wyglądają te kwestie dzisiaj.

PARTNER RELACJI:

Foto: .

Jak zmieniły się sposoby komunikacji, ale także narzędzia narzędzia komunikacji z otoczeniem zewnętrznym w dobie dwóch kryzysów - pandemicznego i wojennego?

Sebastian Stępak: W dużej mierze wszyscy jesteśmy online i jest to przyzwyczajenie, które mam nadzieję już nas nie zostawi. Podnosi efektywność przekazywania informacji, podnosi szybkość. To jest ogromna zmiana in plus. Dodatkowo trzeba też wziąć pod uwagę z czym się mierzymy. Nie tylko jako jedna z branż - marketingowa. To są kwestie braków ludzkich, braków kompetentnych, wykwalifikowanych pracowników. Online i jego wykorzystanie otworzyło nam niesamowicie granicę, bo trzeba pamiętać, że praca w agencji PR, na przykład takiej jak nasza, geolokalizacyjnie była mocno ograniczona do granic administracyjnych Warszawy. Bardzo ciężko było systemowo zaufać pracownikom wszystkim, z którymi mieliśmy przyjemność współpracować, przebywając tylko w sferze online. Zresztą nawet wideopołączenia nie były szczególnie rozwinięte przed pandemią.

Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy