Reklama

Lista wstydu nadal jest długa. Które firmy zostały w Rosji?

Ponad tysiąc przedsiębiorstw ograniczyło działalność w Rosji. Ale tych, które ją prowadzą, jest wciąż dużo. Wśród nich są też podmioty z Polski.

Publikacja: 19.06.2022 21:05

Lista wstydu nadal jest długa. Które firmy zostały w Rosji?

Foto: Bloomberg

Canpack, Makrochem, MSU, Polpharma, TZMO, Black Red White, Lotos i PKN Orlen – to przykłady firm z Polski obecnych na tzw. liście wstydu, publikowanej przez naukowców z Uniwersytetu Yale. Zdecydowana większość wspomnianych firm zapowiada ograniczenie działalności w Rosji. Wstrzymują inwestycje (Canpack, TZMO) lub deklarują sprzedaż aktywów (Cersanit). Od Rosji odcinają się paliwowe koncerny.

– Spółka zakłada pełne odejście od dostaw ropy z kierunku rosyjskiego w 2023 r. Trwają prace mające na celu przygotowanie zakładu na ten moment. To zarówno poszukiwanie nowych kierunków dostaw, jak i przeorganizowanie pracy rafinerii – poinformowali nas przedstawiciele biura prasowego Lotosu. Podkreślili, że od 24 lutego (dzień wybuchu wojny) Lotos nie zawierał transakcji na zakup ropy rosyjskiej na rynku spot, pozostając jedynie przy realizacji kontraktów terminowych obowiązujących do końca 2022 r. Również Orlen podkreśla, że od wybuchu wojny nie realizuje zakupów spotowych rosyjskiej ropy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama