MasterCard: Polacy w europejskiej czołówce w zakresie technologii

Pod względem świadomości w zakresie technologii jesteśmy w ścisłej europejskiej czołówce – wynika z badań Samsunga. Z kolei dane MasterCard wskazują, iż Polacy czują się mniej wykluczeni cyfrowo niż inni Europejczycy.

Aktualizacja: 09.06.2016 13:02 Publikacja: 09.06.2016 11:22

MasterCard: Polacy w europejskiej czołówce w zakresie technologii

Foto: Bloomberg

Samsung Electronics zlecił badanie postrzeganie nowych technologii przez społeczeństwa 18 krajów naszego kontynentu. Badanie pokazało, że Polacy coraz lepiej odnajduje się w świecie nowych technologii, choć ma problemy ze rozumieniem części terminologii. 27 proc. z nas ekscytuje się nowymi technologiami a 57,5 proc. korzysta z nich znacznie częściej niż jeszcze dwa lata temu. Z danych zebranych przez Samsunga wynika, że 38 proc. Polaków ma nawet trzy urządzenia, które są bardziej zaawansowane technologicznie, niż tego potrzebują. Warto przy tym dodać, że wszyscy respondenci zadeklarowali posiadanie choć jednego urządzenia elektroniki użytkowej, z czego 78 proc. ma smartfon, 56 proc. komputer stacjonarny, a 87 proc. laptop.

– Polacy są bardziej zaawansowani w korzystaniu z nowych technologii niż inni Europejczycy, ale nie są tego świadomi – twierdzą eksperci MasterCard, którzy również przeprowadzili europejskie badanie.

Tym razem dotyczyło ono postrzegania włączenia cyfrowego jako elementu wyrównującego szanse społeczne. Mniej niż połowa Europejczyków (47 proc.) uważa, że poziom włączenia cyfrowego w ich kraju jest wysoki. Brak dostępu lub możliwości dostępu do produktów finansowych lub cyfrowych powoduje u badanych frustrację.

– Choć Europa należy do najbardziej rozwiniętych regionów na świecie, nie ma wątpliwości, że trzeba zrobić więcej, aby wyeliminować wykluczenie, ponieważ zdaniem Europejczyków znaczna część społeczeństwa w dalszym ciągu jest nim objęta – komentuje Ann Cairns, prezes ds. rynków międzynarodowych w MasterCard.

Prawie 2/3 badanych Polaków uważa, że każdy powinien mieć równe szanse w dostępie do internetu. Częściej niż inni Europejczycy Polacy wyrażają opinię, że „włączenie" cyfrowe jest sprawą ważną (80 proc. odpowiedzi wobec europejskiej średniej 75 proc.). Częściej wskazują też na wagę dostępu do najnowszych technologii, takich jak np. szybki internet czy telefony komórkowe (87 proc. wskazań). Dane Samsunga pokazują, że 31 proc. Polaków rozumie znaczenie terminologii technologicznej. Na tle Europejczyków jest to wskaźnik o 3 proc. lepszy i stawia nasze społeczeństwo w czołówce. Wśród określeń technologicznych, które sprawiają największy kłopot w wymieniamy najczęściej: streaking, internet rzeczy i chmurę.

– Badania pokazują, że Polacy coraz lepiej i częściej wykorzystują nowe technologie. Widzimy także problemy w zrozumieniu niektórych funkcjonalności i określeń, które przeszkadzają w codziennym posługiwaniu się elektroniką, ale jako Samsung od lat prowadzimy programy edukacyjne, np. Mistrzowie Kodowania czy Labo, które pomagają społecznościom jeszcze lepiej rozumieć świat nowych technologii – podsumowuje Olaf Krynicki, rzecznik Samsung Electronics Polska.

Samsung Electronics zlecił badanie postrzeganie nowych technologii przez społeczeństwa 18 krajów naszego kontynentu. Badanie pokazało, że Polacy coraz lepiej odnajduje się w świecie nowych technologii, choć ma problemy ze rozumieniem części terminologii. 27 proc. z nas ekscytuje się nowymi technologiami a 57,5 proc. korzysta z nich znacznie częściej niż jeszcze dwa lata temu. Z danych zebranych przez Samsunga wynika, że 38 proc. Polaków ma nawet trzy urządzenia, które są bardziej zaawansowane technologicznie, niż tego potrzebują. Warto przy tym dodać, że wszyscy respondenci zadeklarowali posiadanie choć jednego urządzenia elektroniki użytkowej, z czego 78 proc. ma smartfon, 56 proc. komputer stacjonarny, a 87 proc. laptop.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów
Biznes
KGHM rozczarował. Mniej produkuje i sprzedaje