Składy mają kursować na linii Amsterdam-Rotterdam-Breda oraz w korytarzu Den Haag-Eindhoven.

Międzymiastowe pociągi Intercity New Generation mają rozwijać prędkość 200 kilometrów na godzinę. Dostawy z chorzowskiego Konstalu rozpoczną się w styczniu 2020 roku. Składy mają oferować przestronne i dobrze oświetlone uniwersalne pomieszczenia, nadające się do czytania i odpoczynku oraz do przewożenia wózków inwalidzkich i rowerów. Będą wyposażone w Wi-Fi, oświetlenie LED i specjalne toalety dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wszystkie wagony będą miały kamery mające zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów i załogi.

Pociągi zaprojektował i opracował w Saint-Ouen we Francji i w Salzgitter w Niemczech międzynarodowy zespół ekspertów należących do sześciu narodowości. Produkcja ma się odbywać w zakładzie Alstom Konstal w Chorzowie, ale w projekcie będą również brały udział inne fabryki w Europie. Zakład w belgijskim Charleroi zajmie się sygnalizacją pokładową, Ridderkerk w Holandii - przekazaniem do eksploatacji, gwarancją, wsparciem, szkoleniami i usługami, natomiast we Francji zakład w Valenciennes będzie wyposażał wnętrza.

Należąca do Alstomu chorzowska fabryka jest jedyną w Polsce potrafiącą budować pudła wagonów stalowe, w tym ze stali nierdzewnej, i aluminiowe. W ciągu ostatnich lat zainwestowano w nią ponad 300 milionów złotych. Konstal dostarczył m.in. tramwaje dla Stambułu, pociągi metra dla Budapesztu, Amsterdamu, produkuje także komponenty tramwajów dla Kanady. W ubiegłym roku w Chorzowie rozpoczęła się produkcja składów metra dla Rijadu w Arabii Saudyjskiej. Przy czym chorzowska fabryka będzie odpowiedzialna za produkcje wszystkich 69 składów metra.

Alstom zakłada, że będzie produkował także na rynek polski. Mogą to być pociągi nie tylko ekspresowe, ale także te jeżdżące na liniach regionalnych. Także tramwaje - ocenia się, że w Polsce potrzeba około 600 nowych tramwajów. Fabryka utrzymuje 10 tys. miejsc pracy wśród dostawców w Polsce, a w ostatnich latach zrealizowała w kraju zakupy części i komponentów do produkcji warte ponad 2 miliardy złotych. W sumie do produkcji eksportowej Konstalu używa się ponad 40 proc. komponentów od polskich dostawców.