Ferrari: nowa strategia i większa sprzedaż

Włoski producent luksusowych aut sportowych ogłosił wyniki lepsze od spodziewanych, poprawił prognozę i zapowiedział zmianę strategii, co pozwoli mu zwiększyć sprzedaż do ponad 10 tys. aut rocznie w 2025 r.

Publikacja: 09.11.2016 11:08

Ferrari: nowa strategia i większa sprzedaż

Foto: Wikimedia

Ferrari wyodrębniona na początku roku z grupy Fiata Chryslera miała wykazać się zwiększonym zyskiem bez pomocy firmy matki. Jej szef Sergio Marchionne obiecywał, że uczyni z niej firmę oferującą artykuły luksusowe, nie tylko samochody, ale teraz zmienił zdanie i ogłosił, że będą liczyć się przede wszystkim samochody.

Firma zapowiadała, że w tym roku wypuści ok. 8 tys. samochodów i stopniowo zwiększy ich produkcję do 9 tys. w 2019 r. Nie robiła żadnych obietnic w dalszym okresie, aby chronić wyłączność marki, a także aby chronić ją zgodnie przepisami, które zwalniają ją z przestrzegania norm spalania paliwa i emisji spalin, o ile będzie sprzedawać mniej nić 10 tys. sztuk rocznie.

Marchionne zapowiedział teraz, że wszystkie auta sprzedawane od 2019 r. będą mieć pewne elementy hybrydowe, co otworzy drogę do przekroczenia ustalonego limitu. Obiecał też zasadniczą zmianę w sposobie produkowania aut. Będzie to kombinacja napędu spalinowego i elektrycznego, która zapewni dodatkowe osiągi. -Do niczego nie zobowiązuję się, ani nie gwarantuję, że to jest nasz cel, jednak jest możliwe, że liczba rocznej sprzedaży może znacznie przekroczyć 10 tys. w 2025 r. -powiedział analitykom.

Poinformował też, że firma zwiększy gamę modeli, aby zyskać nowych sympatyków, skupi się na innych cechach poza doskonałością technologiczną typową dla modeli z silnikami 8-cylindrowymi i 12-cylindrowymi. Jednym takim przykładem jest 4-osobowy GTC4Lusso T, z mniejszym silnikiem V8 turbo, przeznaczony do jeżdżenia każdego dnia -ogłoszono podczas jego prezentacji we wrześniu. Według Marchionne, łatwiej jest generować zysk i gotówkę, jeśli będzie się trzymać samochodów, które wyglądają luksusowo za bardziej rozsądną cenę.

Ferrari zwiększyła w III kwartale zysk operacyjny o 10 proc. i obroty o 8 proc. Teraz spodziewa się w całym roku zysku 850 mln euro wobec wcześniej 800 mln, a do końca roku zmniejszy dług netto do poniżej 700 mln.

- Wygląda na to, że Ferrari zamierza zwiększyć swą gamę o 2 nowe modele w ciągu 4-5 lat, a to podejście bierze górę nad strategią rozbudowy marki. Może to być pozytywne i w połączeniu ze wprowadzaniem napędu hybrydowego pozwoli firmie przekroczyć limit 10 tys. samochodów -uznał analityk w Exane BNP Paribas, Stuart Pearson.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?