Ferrari: nowa strategia i większa sprzedaż

Włoski producent luksusowych aut sportowych ogłosił wyniki lepsze od spodziewanych, poprawił prognozę i zapowiedział zmianę strategii, co pozwoli mu zwiększyć sprzedaż do ponad 10 tys. aut rocznie w 2025 r.

Publikacja: 09.11.2016 11:08

Ferrari: nowa strategia i większa sprzedaż

Foto: Wikimedia

Ferrari wyodrębniona na początku roku z grupy Fiata Chryslera miała wykazać się zwiększonym zyskiem bez pomocy firmy matki. Jej szef Sergio Marchionne obiecywał, że uczyni z niej firmę oferującą artykuły luksusowe, nie tylko samochody, ale teraz zmienił zdanie i ogłosił, że będą liczyć się przede wszystkim samochody.

Firma zapowiadała, że w tym roku wypuści ok. 8 tys. samochodów i stopniowo zwiększy ich produkcję do 9 tys. w 2019 r. Nie robiła żadnych obietnic w dalszym okresie, aby chronić wyłączność marki, a także aby chronić ją zgodnie przepisami, które zwalniają ją z przestrzegania norm spalania paliwa i emisji spalin, o ile będzie sprzedawać mniej nić 10 tys. sztuk rocznie.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja
Biznes
Smartfon Trumpa ma kosztować 499 dolarów. CNBC: będzie produkowany w Chinach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Amerykańska firma ukarana w Wielkiej Brytanii. Nie zapobiegła atakowi hakerów