Klaster ma tworzyć platformę do współpracy między innymi w obszarze rozwoju konstrukcji autobusów elektrycznych, baterii oraz sposobów ich ładowania. Łączna wartość projektów badawczo-rozwojowych, które chcą realizować członkowie klastra to ponad 100 mln złotych. Będą realizowane ze środków firm, a także przy współudziale funduszy z innych źródeł.
Klaster o nazwie „Polski Autobus Elektryczny – łańcuch dostaw dla elektromobilności" tworzą EC Grupa, Ekoenergetyka Polska, Impact Clean Power Technology, Medcom, Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL, SKB Drive Tech oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Poznańska i Politechnika Warszawska, a także będący liderem przedsięwzięcia Solaris. Celem klastra jest współpraca na rzecz rozwoju autobusów elektrycznych i komponentów do ich budowy, opartych na polskich rozwiązaniach technicznych. Prace rozwojowe dotyczyć będą opracowania konstrukcji elektrycznego autobusu miejskiego, zarządzania energią dla poprawy funkcjonalności pojazdów elektrycznych, poprawy napędów i akumulatorów, a także opracowania metod ładowania baterii.