Każdy z czterech dużych operatorów komórkowych w kraju ma markę specjalną, pod którą sprzedaje – często tylko przez internet – usługi taniej niż pod marką główną i opatruje je ciekawymi kampaniami marketingowymi. Właśnie zaczyna się w nich ruch.
Plushowe uderzenie
Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, należący do Grupy Cyfrowy Polsat, odświeżył ofertę swojej dodatkowej marki specjalnego przeznaczenia – Plusha. Najpierw pokazał zmodyfikowane taryfy telefonii na kartę, a w piątek, po 2,5 roku istnienia marki, wprowadził pod nią także abonamenty.
Jak mówiła Justyna Kulka, dyrektor zarządzający ofertą w Polkomtelu, z obserwacji telekomu wynikało, że część użytkowników Plusha nie lubi doładowywać karty i woli płacić za usługi jednorazowo. – Wsłuchujemy się w trendy rynkowe i wprowadzamy abonament – tłumaczyła ewolucję marki Karolina Walo, kierownik zespołu oferty prepaid w Polkomtelu.
Jednak prawda jest też taka, że marki specjalnego przeznaczenia wprowadzone przez konkurentów Polkomtelu – Nju Mobile (należy do Orange Polska) czy Heyah (własność T-Mobile) – oferty abonamentowe mają już od dłuższego czasu.
Polkomtel staje z nimi w szranki, proponując rozwiązanie korzystniejsze cenowo, i niewykluczone, że wymusi odpowiedź konkurentów.