Aktualizacja: 24.07.2017 21:26 Publikacja: 24.07.2017 21:10
Foto: Bloomberg
Trwa zła passa niemieckich koncernów samochodowych, przez lata stanowiących chlubę dynamicznej gospodarki znad Renu. Po aferze dieselgate teraz chodzi o coś potencjalnie znacznie poważniejszego.
Tygodnik Spiegel doniósł, że trzy koncerny – Volkswagen (producent volkswagenów, audi i porsche), Daimler (mercedesy) i BMW – od wczesnych lat 90. miały uzgadniać między sobą wszystkie szczegóły technologiczne rozwoju samochodów, w tym emisji spalin. Porozumienie mogło także dotyczyć cen podzespołów. Rzekomo o całej sprawie miał poinformować niemiecki urząd antymonopolowy koncern z Wolfsburga, który zaczął mieć wątpliwości, czy spotkania „roboczych grup przemysłowych" są zgodne z prawem.
Spółka Hindenburg Research zakończyła działalność. Wcześniej jej raporty uderzyły w kursy akcji wielu firm oskarżanych o oszustwa. Sprowokowały też kilkadziesiąt śledztw i oskarżeń.
Premier Danii, Mette Frederiksen, zwołała spotkanie liderów biznesu po tym, jak prezydent-elekt USA Donald Trump odmówił w zeszłym tygodniu wykluczenia działań militarnych lub gospodarczych w celu przejęcia kontroli nad Grenlandią.
Uważany za sygnalistę rynku kapitałowego Nathaniel Anderson ogłosił zamknięcie Hindenburg Research, firmy, która w 2024 r. doprowadziła do krachu na akcjach LPP. Dlaczego to robi i co zamierza?
Jest czwartek, 16 stycznia – na codzienny podcast „Rzeczpospolitej” o gospodarce „Twój Biznes” zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś omówimy nowe ograniczenia eksportowe USA na chipy, zadłużenie mieszkańców średnich miast, ambitne plany Chin związane z turecką koleją oraz perspektywiczne małe spółki na GPW.
Odnawialne źródła energii uzupełnione magazynami energii, elektrociepłownie gazowe zastępujące emisyjne bloki węglowe i – docelowo – małe reaktory modułowe to składowe programu inwestycyjnego Orlenu do 2035 roku w segmencie energii.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Firma Posco International zainwestowała w Polsce i buduje swoją pierwszą fabrykę. Zakład o powierzchni 21 tysięcy metrów kwadratowych wyposażony będzie w linie produkcyjne na których powstawać będą rdzenie do silników samochodów elektrycznych. Pierwsze zamówienia zostały już złożone przez koncern Hyundai Motor Group.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Im większa bateria, tym większy zasięg. Cudów nie ma. W przypadku elektrycznych samochodów to jeden z kluczowych parametrów, który wpływa na przyjemność użytkowanie auta. W przypadku samochodów klasy wyższej i luksusowej nie ma kompromisów. Tutaj zasięg musi być duży. A ile to dużo?
Firma Donut Lab zaprezentowała silnik elektryczny, który ma masę zaledwie 40 kg i może być nawet o 50 procent tańszy w produkcji niż konwencjonalne napędy elektryczne wykorzystywane w motoryzacji.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Milion używanych samochodów zostanie w 2025 r. sprowadzonych do Polski z zagranicy, w większości kilkunastoletnich, po wypadkach i kolizjach.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas