Narasta pasmo skandali w niemieckiej motoryzacji

Komisja Europejska zajęła się niemieckim kartelem samochodowym, który od lat mógł blokować konkurencję. To kolejny skandal z udziałem tych samych firm.

Aktualizacja: 24.07.2017 21:26 Publikacja: 24.07.2017 21:10

Narasta pasmo skandali w niemieckiej motoryzacji

Foto: Bloomberg

Trwa zła passa niemieckich koncernów samochodowych, przez lata stanowiących chlubę dynamicznej gospodarki znad Renu. Po aferze dieselgate teraz chodzi o coś potencjalnie znacznie poważniejszego.

Tygodnik Spiegel doniósł, że trzy koncerny – Volkswagen (producent volkswagenów, audi i porsche), Daimler (mercedesy) i BMW – od wczesnych lat 90. miały uzgadniać między sobą wszystkie szczegóły technologiczne rozwoju samochodów, w tym emisji spalin. Porozumienie mogło także dotyczyć cen podzespołów. Rzekomo o całej sprawie miał poinformować niemiecki urząd antymonopolowy koncern z Wolfsburga, który zaczął mieć wątpliwości, czy spotkania „roboczych grup przemysłowych" są zgodne z prawem.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Biznes
Kogo upolował Hindenburg Research? Długa lista firm oskarżanych o oszustwa
Biznes
Dania szykuje się na Donalda Trumpa. Premier zwołuje pilne spotkanie
Biznes
Koniec Hindenburg Research. Uderzał w bogaczy, grał na akcjach, ma nowy plan
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Ograniczenie importu chipów do Polski – czy wpłynie na rozwój AI?
Biznes
Energetyczny plan Orlenu. Odpowiedzialnie o energii przyszłości
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego