Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 30.07.2017 10:01 Publikacja: 30.07.2017 09:39
Foto: 123RF
Po ujawnieniu Dieselgate w Volkswagenie we wrześniu 2015 zaczęto zwracać większą uwagę na emisje przez silniki wysokoprężne tlenków azotu, powodujących choroby układu oddechowego u ludzi. W dwa miesiące po ujawnieniu skandalu grupa walcząca o środowisko DUH wystąpiła do sądu z wnioskiem o zakazanie wjazdu diesli do tego miasta, będącego siedzibą Porsche, Mercedesa-Benza i Boscha.
Władze Stuttgartu zapowiedziały, że zakażą wjazdu do miasta w dniach o wysokim stopniu skażenia, jeśli te pojazdy nie będą spełniać najnowszych norm emisji spalin. Z kolei firmy samochodowe, które dużo zainwestowały w technologię diesli, emitujących mniej CO2 zaproponowały unowocześnienie oprogramowania kontrolującego pracę silnika w starszych wersjach pojazdów, aby emitowały mniej spalin.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Ponad połowa polskich firm obawia się wzrostu kosztów produkcji w wyniku wyższych ceł wprowadzonych przez USA. T...
Globalny rynek kosmiczny dynamicznie rośnie. To ogromna szansa dla ponad czterystu polskich podmiotów i całej go...
Trump grozi 100 proc. cłami na Rosję i stawia ultimatum pokojowe. Liczba ofert pracy w Polsce spada, Bruksela go...
Konsolidacja po stronie pracodawców? To poprawiłoby współpracę i dialog między nami - mówi Marek Górski, nowy pr...
Trump grozi 30 proc. cłami na towary z UE, Ryanair dogaduje się z Modlinem i zwiększa siatkę połączeń, a Bruksel...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas