Reklama
Rozwiń

UOKiK sięga po sztuczną inteligencję. Bot sprawdzi umowy i odczyta nasze emocje

UOKiK sięga po sztuczną inteligencję, która będzie wychwytywała klauzule niedozwolone. Pracuje też nad technologią AI, która przeanalizuje opinie konsumentów na temat jakości produktów.

Publikacja: 19.01.2022 21:00

UOKiK sięga po sztuczną inteligencję. Bot sprawdzi umowy i odczyta nasze emocje

Foto: Adobe Stock

Do połowy dekady co drugi pracownik umysłowy codziennie będzie korzystał z pomocy wirtualnego asystenta (w 2019 r. robił to tylko co pięćdziesiąty). Szczególnie szybko rozwijać ma się interakcja głosowa ze sztuczną inteligencją (AI) – w 2023 r. jedna na cztery interakcje pracowników z botami będzie oparta właśnie na takiej komunikacji – prognozują analitycy Gartnera.

– Wirtualni asystenci, korzystając z zaawansowanego przetwarzania języka naturalnego, mogą analizować wszystko, co zostało powiedziane oraz zapisane, a przy odpowiednio zbudowanej i zarządzanej bazie wiedzy są w stanie wykorzystać to do sformułowania poprawnej odpowiedzi – mówi Wojciech Stramski z funduszu Deep Change Ventures.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Biznes
Czy grozi nam cybernetyczna kapitulacja? Wojna w internecie się nasila
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama