Reklama

UOKiK sięga po sztuczną inteligencję. Bot sprawdzi umowy i odczyta nasze emocje

UOKiK sięga po sztuczną inteligencję, która będzie wychwytywała klauzule niedozwolone. Pracuje też nad technologią AI, która przeanalizuje opinie konsumentów na temat jakości produktów.

Publikacja: 19.01.2022 21:00

UOKiK sięga po sztuczną inteligencję. Bot sprawdzi umowy i odczyta nasze emocje

Foto: Adobe Stock

Do połowy dekady co drugi pracownik umysłowy codziennie będzie korzystał z pomocy wirtualnego asystenta (w 2019 r. robił to tylko co pięćdziesiąty). Szczególnie szybko rozwijać ma się interakcja głosowa ze sztuczną inteligencją (AI) – w 2023 r. jedna na cztery interakcje pracowników z botami będzie oparta właśnie na takiej komunikacji – prognozują analitycy Gartnera.

– Wirtualni asystenci, korzystając z zaawansowanego przetwarzania języka naturalnego, mogą analizować wszystko, co zostało powiedziane oraz zapisane, a przy odpowiednio zbudowanej i zarządzanej bazie wiedzy są w stanie wykorzystać to do sformułowania poprawnej odpowiedzi – mówi Wojciech Stramski z funduszu Deep Change Ventures.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama