Covid nie zatrzymał polskiego Airbusa

Pandemia łagodniej potraktowała zakłady lotniczego giganta z Okęcia tylko dzięki zamówieniom wojskowym.

Aktualizacja: 06.12.2021 20:24 Publikacja: 06.12.2021 20:24

Centrum serwisowe samolotów C 295 na warszawskim Okęciu.

Centrum serwisowe samolotów C 295 na warszawskim Okęciu.

Foto: materiały prasowe

To proste – mimo zarazy sprawność bojową swych podstawowych transportowych maszyn musiały utrzymać Siły Powietrzne RP, ale też czeskie i Kazachstanu.

Transportowce C 295 to najbardziej zapracowane samoloty w polskim lotnictwie bojowym, angażowane także we wszystkie zagraniczne misje, ale też operacje humanitarne i medyczne, takie jak akcja „Serce", czyli przewóz na terenie kraju organów do przeszczepu.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne