Alstom wygrał w przetargu z całą czołówką światowych producentów taboru. Wśród konkurentów były m.in. Siemens czy Bombardier
– Nasz sukces, jako Konstalu, polega na tym, że goszcząc w listopadzie przedstawicieli klienta i prezentując zakład, udowodniliśmy, że fabryka w Chorzowie spełnia najwyższe światowe standardy – mówi Teresa Kłusek, szefowa firmy Alstom Konstal.
Wyjaśnia ona, że choć Konstal jest w grupie Alstomu już od 1997 r. i produkuje kompletne pojazdy wykorzystywane w całej Europie, to zgodnie z procedurami przy każdym nowym zleceniu fabryka najpierw musi przejść rygorystyczne testy.
Pierwszy sześciowagonowy pociąg ma trafić do Amsterdamu w październiku przyszłego roku. Ostatni – w marcu 2014 roku. Wszystkie pociągi, które pojadą do Holandii, pochodzą z rodziny Metropolis – podobnie jak pojazdy w warszawskim metrze.
Obecnie w chorzowskiej fabryce pracuje ponad 500 osób. Poziom zatrudnienia w najbliższych latach będzie rósł. – Zamierzamy też powiększyć park maszynowy, tak by wielkość fabryki wzrosła trzykrotnie. Kolejne lata zapowiadają się jako okres wzmożonej pracy nie tylko przy kontrakcie dla amsterdamskiego metra, ale też kilku innych, jeszcze większych od tego – zapowiada prezes Alstom Konstal.