Oznaki poprawy w Oplu

Restrukturyzacja Opla przyniosła dobre wyniki i widać już pierwsze oznaki poprawy sytuacji finansowej - uważa prezes General Motors, Dan Akerson.

Publikacja: 10.01.2013 17:46

Oznaki poprawy w Oplu

Foto: Bloomberg

Jednocześnie kategorycznie zaprzeczył pogłoskom,jakoby zamierzał się pozbyć swojej europejskiej spółki i sprzedać Opla Francuzom z  PSA Peugeot Citroen.

— Na ten temat nie zamierzam nawet dyskutować - powiedział. Jedyne, co zamierza zrobić razem ze swoimi europejskimi partnerami - przyznał -  to dla poprawy sktruktury kosztów ściśle z nimi współpracować na rynku rosyjskim i w Ameryce Łacińskiej.

Jednocześnie jednak prezes  GM nie ukrywał,że w sytuacji bardzo słabego rynku w Europie Opel ma szansę na wyjście ze strat dopiero w 2015 roku.

— Na razie staramy się dostosował rozmiary naszej działalności do realiów — mówił Akerson. Opel  zamknął już fabrykę w Antwerpii, zaplanował  likwidację fabryki w niemieckim Bochum oraz sprzedał fabrykę w Strasbourgu,zwolnił 2,5 tysiąca osób i zaplanował swoim pracownikom z  brytyjskiego Ellesmere Port udział w zyskach w zamian za przyjęcie nowych umów o pracę na wzór obowiązujących w fabrykach amerykańskich.

Fabryka w Gliwicach   ma zaklepane koło ratunkowe - produkcję kolejnej, piątej już generacji astry. Ale kiepski popyt na samochody popularnych marek na rynkach Europy Zachodniej zmusił  do  wprowadzenia przestojów,a z początkiem grudnia skrócono czas pracy i zamiast na trzech zaczęto produkować auta na dwóch zmianach.   Opel już wcześniej pozbył się pracowników tymczasowych, ale nie zwalniał etatowych.   Niektórzy  z nich są już wysyłani na pewien czas do innych zakładów Opla w Europie.

Przemysłem motoryzacyjnym zamierza się energicznie zająć - według  kolejnych zapowiedzi wicepremier- minister gospodarki, Janusz Piechociński. Już przed Bożym Narodzeniem, jak informowała „Rz" zapowiedział,że   na przełomie stycznia i lutego zamierza spotkać się z dyrektorem generalnym Fiata,Sergio Marchionne w sprawie nowego modelu dla fabryki w Tychach. Teraz wicepremier ujawnił rozmowy z azjatyckim producentem aut , który chciałby montować w Europie Środkowej 300-500 małych aut najnowszej generacji  rocznie. W grę wchodzi FSO,fabryka w Lublinie,bądź wykorzystanie mocy produkcyjnych u Fiata- mówił wicepremier w TVN.

Wiadomo,że nie będzie to Mazda- takie pogłoski ukazały się w Polskich mediach.—Z przykrością informuję,że nie ma żadnych planów Mazdy dotyczących produkcji, bądź montażu aut w Polsce - powiedziała „Rz" Magdalena Węglewska, rzeczniczka Mazda Motor Poland.

Jednocześnie kategorycznie zaprzeczył pogłoskom,jakoby zamierzał się pozbyć swojej europejskiej spółki i sprzedać Opla Francuzom z  PSA Peugeot Citroen.

— Na ten temat nie zamierzam nawet dyskutować - powiedział. Jedyne, co zamierza zrobić razem ze swoimi europejskimi partnerami - przyznał -  to dla poprawy sktruktury kosztów ściśle z nimi współpracować na rynku rosyjskim i w Ameryce Łacińskiej.

Pozostało 84% artykułu
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!