Kolejne marki w kolejce do naszego rynku

Isuzu, daihatsu i brillance planują debiuty w Polsce. Gdy wejdą, będziemy mieli salony wszystkich ważnych producentów aut obecnych w Europie

Aktualizacja: 08.11.2008 08:19 Publikacja: 08.11.2008 01:25

Ranking marek

Ranking marek

Foto: Rzeczpospolita

Już za dwa tygodnie, 21 listopada, w trzech salonach Fiata (Warszawa, Poznań i Kraków) pojawią się sportowe auta sygnowane marką Abarth. Informowaliśmy o tym wcześniej w naszym wydaniu internetowym. Choć to właściwie usportowione wersje fiatów (koncern przejął przed laty firmę Abarth i właśnie ją reaktywował), niemniej warto odnotować debiut nowej marki. – Liczymy na sprzedaż kilkudziesięciu sztuk abarthów rocznie – zapowiada Bogusław Cieślar, rzecznik Fiat Auto Poland. Ceny zaczynają się od niecałych 60 tys. zł.

Drożej będzie w powstającym właśnie pierwszym w Polsce salonie Infiniti luksusowej marki Nissana. Tam za najtańszy model G37 sedan zapłacić trzeba będzie 160,9 tys. zł. – Otwarcie zaplanowaliśmy na koniec listopada, ale zamówienia już zbieramy. Sprzedaliśmy już kilkanaście aut – mówi Radek Pszczółka, rzecznik grupy PGD, do której należy budowany w Warszawie salon.

W tym roku polski rynek motoryzacyjny wzbogacił się już o kilka nowych marek. Począwszy od taniej indyjskiej Tata, przez wracającą Mazdę (koncern przez lata nie miał u nas przedstawicielstwa, tłumacząc to słabością rynku), kończąc na luksusowym Bentleyu.

I na tym nie koniec. Od początku listopada działa biuro Isuzu Automotive Polska (należy do Isuzu Benelux), którego pracownicy rozmawiają z potencjalnymi dilerami tej japońskiej marki. Jej powrót na rynek zaplanowano na I kw. 2009 r. Na początku Isuzu spróbuje podbić rynek pikapami, potem ofertę uzupełni m.in. o lekkie ciężarówki.

Coraz głośniej jest też o przymiarkach do polskiego rynku innej japońskiej firmy – Daihatsu. Ponoć debiut w 2009 r. jest już niemal przesądzony. Daihatsu to specjalista od aut z segmentu A i B, które w Polsce są jednymi z najchętniej kupowanych. – Daihatsu byłby już ostatnią z popularnych marek, która jest w Europie, ale nie w Polsce. Patrząc na ich ofertę np. w Niemczech, może tu odnieść sukces. Zresztą i oferta Isuzu wydaje się ciekawa – komentuje Marek Konieczny, prezes Polskiej Izby Motoryzacyjnej Consulting.

Na rynku pojawiają się również plotki o zainteresowaniu Polską ze strony chińskiego koncernu Brillance. Ponoć firma, która jest już obecna m.in. w Niemczech, Czechach i na Słowacji, rozmawiała z potencjalnymi przedstawicielami w Polsce. Decyzji jeszcze nie ma.

Te debiuty tylko potwierdzają, że z naszym rynkiem nie jest aż tak źle. Po trzech kwartałach, mamy niemal 13-proc. wzrost sprzedaży nowych aut osobowych – wynika z danych Samaru. Oczywiście wciąż daleko nam do osiąganych pod koniec lat 90. ubiegłego stulecia wyników (ok. 640 tys. sztuk w 1999 r.). W tym roku sprzedaż powinna się zamknąć wynikiem przekraczającym 310 tys. sztuk.

[ramka]Debiutantów brak na liście. Najpopularniejsze marki należą do firm o ugruntowanej pozycji.[/ramka]

Już za dwa tygodnie, 21 listopada, w trzech salonach Fiata (Warszawa, Poznań i Kraków) pojawią się sportowe auta sygnowane marką Abarth. Informowaliśmy o tym wcześniej w naszym wydaniu internetowym. Choć to właściwie usportowione wersje fiatów (koncern przejął przed laty firmę Abarth i właśnie ją reaktywował), niemniej warto odnotować debiut nowej marki. – Liczymy na sprzedaż kilkudziesięciu sztuk abarthów rocznie – zapowiada Bogusław Cieślar, rzecznik Fiat Auto Poland. Ceny zaczynają się od niecałych 60 tys. zł.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?