Trzem sieciom paliwowym (Lotos, Orlen i Shell) udało się dotąd wygrać przetargi na MOP (miejsca obsługi podróżnych) przy autostradach. Szukają teraz partnerów gastronomicznych do oferty jedzeniowej.
W ubiegłym tygodniu McDonald’s pochwalił się umową z Lotosem na zagospodarowanie sześciu MOP. Orlen, który ma już osiem takich punktów, nie chce wiązać się z jednym partnerem gastronomicznym. – Rozmawiamy z kilkoma firmami i wybieramy najbardziej odpowiednią do danej lokalizacji – mówi „Rz” Dawid Piekarz, rzecznik PKN Orlen. – Nie mamy tu żadnego partnera strategicznego – wyjaśnia.
Konkurencja sugeruje, że restauracje Autogrill powstaną przy stacjach Shell. Rzecznik Shell Polska Alfred Kupczak nie potwierdza i nie zaprzecza. – Jest jeszcze za wcześnie, by odpowiedzieć na to pytanie. Trwają negocjacje – mówi „Rz”. Nie ukrywa jednak, że w przyszłym tygodniu można się spodziewać informacji o partnerach koncernu w nowych lokalizacjach.
Ma on już dwa działające MOP przy autostradzie A1, a w końcu minionego roku wygrał przetarg na cztery kolejne przy autostradzie A4.
Z kolei Autogrill i Impel zapowiadają na przyszły tydzień ogłoszenie wspólnej strategii w Polsce. Impel obsługuje już trzy wolno stojące (niezależne od stacji benzynowych) restauracje przy autostradzie A2. Co ciekawe, w Polsce działają dwie przydrożne restauracje Autogrill (w Czechowicach-Dziedzicach i Cieszynie). Należą jednak do innego właściciela.