Obserwujemy sytuację na giełdzie. Ofertę przeprowadzimy w najdogodniejszym dla nas terminie – mówi Dariusz Stefański, prezes PCC Intermodal.
Spółka jako pierwsza z grupy PCC miała zostać upubliczniona jeszcze w grudniu zeszłego roku. Jej władze chciały pozyskać z giełdy kilkadziesiąt mln zł, które miały zostać zainwestowane w nowe centra logistyczne w Polsce. Jednak już pod koniec zeszłego roku, wraz z pogarszającą się sytuacją na warszawskim parkiecie, Waldemar Preussner, właściciel holdingu, do którego należy PCC, zaczął się z pomysłu debiutu wycofywać. Postanowiono jednak dokończyć procedurę zatwierdzenia prospektu emisyjnego przez Komisję Nadzoru Finansowego.
PCC Intermodal jest jedyną spółką kolejową z grupy PCC Rail realizującą przewozy towarowe. Wraz z brytyjską Arrivą obsługuje połączenia pasażerskie na terenie Kujaw i Pomorza. Przed dwoma tygodniami PCC została kupiona przez Deutsche Bahn. Wartość transakcji szacowana jest na ok. 1 mld zł. Pieniądze mają zostać zainwestowane m.in. w nowe terminale, z których korzystać będzie PCC Intermodal. Spółka planuje do 2012 r. wybudować pięć centrów przeładunkowych.
PCC Intermodal jest jednym z ostatnich prywatnych przewoźników w Polsce (poza spółkami powołanymi przez koncerny do przewozu ich towarów). Zajmuje się przewozem kontenerów bezpośrednio z punktu A do punktu B, korzystając zarówno z transportu samochodowego, jak i kolejowego.