W miniony weekend Magna podniosła ofertę i zapowiedziała, że zainwestuje w Opla 700 mln dolarów. I chociaż swoje oferty poprawili również pozostali „starający się” – Fiat i RHJ International – oferta Magny jest najlepiej widziane przez potężne związki zawodowe oraz sprzedającego – koncern General Motors.
Amerykanom Magna proponuje zatrzymanie 35-proc. udziału w GM Europe, Sbierbank, który finansowałby to przejęcie, miałby również 35- proc. udział, Magna – 20-proc., a pracownicy GME – 10-proc. Ostateczne decyzja w sprawie tego, kto kupi Opla i resztę pozostałości po GM, zostanie podjęta jeszcze w tym tygodniu. Podejmie ją GM po konsultacjach z rządem w Berlinie, który Magnie wyraźnie sprzyja.
Magna International powstała w 1973 r. po połączeniu Multimac i Magna Electronics. Jej twórcą jest Kanadyjczyk austriackiego pochodzenia Frank Stronach, który w 1957 r. założył firmę Multimac.
Od 2002 r. przez dwa lata prezesem kanadyjskiej części Magny była córka założyciela firmy Belinda Stronach, jedna z najbardziej znanych bizneswoman w Kanadzie. Jest znana również z innego powodu – aktywnej działalności politycznej – była ministrem ds. polityki społecznej i rozwoju w rządzie liberała Paula Martina – ale przede wszystkim głośnego romansu z byłym prezydentem USA Billem Clintonem.
[srodtytul] Sukcesy i porażki[/srodtytul]