Dzisiaj krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył koperty w przetargu na budowę kolejnego fragmentu trasy A4, która przecina Polskę ze wschodu na zachód. Spośród siedmiu ofert na budowę odcinka między Wierzchosławicami a Krzyżem najtańszą, wartą 542,8 mln zł złożyli Hiszpanie. Kosztorys przewidywał, że budowa pochłonie 1 mld 148 mln zł. — To jedne z trudniejszych odcinków do budowy, jego częścią jest m.in. budowa mostu na Dunajcu czy węzła w Krzyżu — wyjaśnia Magdalena Chacaga, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA.
O kontrakt ubiegał się m.in. Polimex Mostostal, którego oferta jest zaledwie o ok. 27 mln zł wyższa od najtańszej oraz austriacki Strabag. Chce inwestycje zrealizować za 573,7 mln zł. Ostateczne rozstrzygnięcie przetargu nastąpi po analizie wszystkich złożonych ofert.
Wczoraj GDDKiA otworzyła koperty w przetargu na budowę 23 km fragmentu trasy A4 przecinającą Polskę na południu ze wschodu na zachód. Kosztorys opiewał na 1,5 mld zł. Najtańszą ofertę, wartą 779 mln zł złożyło konsorcjum firm Polimex- Mostostal, słowackiej Doprastav oraz czeskiej Metrostav.
Na jutro zaplanowane jest otwarcie ofert na budowę ostatniego odcinka trasy między Brzeskiem a Wierzchosławicami. Odcinek autostrady A4 pomiędzy węzłem Szarów a węzłem Krzyż ma 56,9 km. Umowy z wybranymi wykonawcami mają zostać podpisana jeszcze w tym roku, tak by prace mogły rozpocząć się przed końcem 2009 r. Trasa ma być oddana do użytku na przełomie lat 2011/2012.