Reklama

PayPal powalczy

Niezrażony porażką polskiej wersji macierzystego eBaya, oferujący płatności online PayPal zapowiada podwojenie liczby użytkowników w Polsce w ciągu trzech lat

Publikacja: 25.05.2010 02:17

W 2009 r. PayPal przyniósł ok. 40 proc. przychodu koncernu eBay.

W 2009 r. PayPal przyniósł ok. 40 proc. przychodu koncernu eBay.

Foto: Rzeczpospolita

– Mamy w Polsce około miliona aktywnych użytkowników. W całej Europie około 30 mln. Te liczby rosną w tempie 20–25 proc. rocznie. Naszym celem jest podwojenie liczby użytkowników i przychodów w Polsce w ciągu trzech lat – zapowiedział w rozmowie z „Rz” Renier Lemmens, dyrektor PayPal w Europie.

Amerykańska firma, za pośrednictwem której w ubiegłym roku na całym świecie przesłano ponad 75 mld dol., chce w Polsce konkurować z lokalnymi systemami e-płatności, takimi jak DotPay, Platnosci.pl, Przelewy24 oraz PayU. Płatności PayPal akceptuje obecnie ok. 30 proc. polskich sklepów internetowych, m.in. Agito i Merlin.

Konkurencyjny serwis PayU, rozwijany przez Allegro, lidera polskiej branży e-commerce (wartość sprzedawanych towarów większa niż w sieciach Auchan czy Real), jest największym rywalem PayPal na naszym rynku.

– Co jakiś czas rozmawiamy z Allegro, są liderem rynku. Na razie nie ma jednak tematu wprowadzenia PayPal do tego serwisu – powiedział „Rz” Przemysław Pluta, szef polskiego biura PayPal. Jak dodał, około 30 tys. działających na Allegro sprzedawców akceptuje płatności PayPal.

O tym, jak mocno polscy internauci przywiązują się do lokalnych wersji światowych serwisów, przekonał się eBay, właściciel PayPal. W 2008 r., po trzech latach od premiery polskiej wersji najpopularniejszego na świecie portalu aukcyjnego eBay zamknął – w ramach programu oszczędnościowego – warszawskie biuro. Polska wersja serwisu wciąż działa zarządzana z Londynu.

Reklama
Reklama

– Kontaktujemy się z kolegami z eBay. Czerpiemy z ich know-how, koordynujemy działania. Trzeba jednak pamiętać, że eBay to zupełnie inny biznes niż PayPal – powiedział Renier Lemmens. Atutem, którym firma chce kusić polskie sklepy internetowe, jest możliwość przesyłania pieniędzy za granicę, oraz łatwość obsługi płatności. PayPal nie ujawnił, jakich nakładów będzie wymagać zwiększona aktywność na naszym rynku. Firma zatrudnia w Polsce siedmiu pracowników zajmujących się sprzedażą i marketingiem. Technicznie serwis obsługiwany jest m.in. z Irlandii.

– Mamy w Polsce około miliona aktywnych użytkowników. W całej Europie około 30 mln. Te liczby rosną w tempie 20–25 proc. rocznie. Naszym celem jest podwojenie liczby użytkowników i przychodów w Polsce w ciągu trzech lat – zapowiedział w rozmowie z „Rz” Renier Lemmens, dyrektor PayPal w Europie.

Amerykańska firma, za pośrednictwem której w ubiegłym roku na całym świecie przesłano ponad 75 mld dol., chce w Polsce konkurować z lokalnymi systemami e-płatności, takimi jak DotPay, Platnosci.pl, Przelewy24 oraz PayU. Płatności PayPal akceptuje obecnie ok. 30 proc. polskich sklepów internetowych, m.in. Agito i Merlin.

Reklama
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Biznes
Antydronowa gorączka, porozumienie ws. TikToka i chińskie elektryki z UE
Reklama
Reklama