Rośnie konkurencja przy budowie torów

Piętnaście firm walczy o budowę 45 km torów między Krakowem a Tarnowem. Najniższe oferty wynoszą ok. 500 mln zł mniej niż kosztorys

Publikacja: 16.07.2010 03:45

Linia jest częścią trasy E30 – przecinającej Polskę z zachodu na wschód – od Zgorzelca przez Wrocław, Kraków i Tarnów do Medyki.

PKP Polskie Linie Kolejowe chciały na modernizację 45 km torów (podzielonych na dwa odcinki) przeznaczyć ponad 1,6 mld zł brutto. Na ogłoszenia przetargowe odpowiedziało w sumie 15 konsorcjów, wśród nich firmy z Polski, Niemiec, Czech, Włoch czy Hiszpanii. Jeżeli PKP PLK wybierze najtańsze oferty, zaoszczędzi ok. 490 mln zł. – Najkorzystniejszą ofertą nie zawsze jest oferta najtańsza. Zależy nam też na realizacji inwestycji zgodnie z określonymi standardami – mówi Robert Kuczyński, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

[wyimek]30 mld zł mają być warte inwestycje w nowe tory do 2015 roku[/wyimek]

O kontrakt na budowę 22,3 km linii z Bochni do Biadolin walczy dziewięć firm. Najtańsza oferta opiewa na ok. 500 mln zł i jest o 200 mln zł niższa od kosztorysu. Złożyło ją konsorcjum firm ze spółką PKP Energetyka na czele (w jego skład wchodzi również Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska). Wśród chętnych na realizację tej inwestycji jest również Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie z Włoch czy FCC Construccion z Hiszpanii.

Kolejny 23-kilometrowy odcinek chce budować sześć konsorcjów, wśród nich znajduje się m.in. czeska Trakce. Oferta konsorcjum, w skład którego weszli Czesi, opiewa na 766,2 mln zł. PKP PLK na realizację tej inwestycji chciała przeznaczyć 919,3 mln zł brutto. Najniższą cenę za modernizację tego fragmentu linii zaoferowało konsorcjum z polskimi Torpolem i Ferroco. Chcą za prace 629,9 mln zł.

Modernizacja obu odcinków ma być współfinansowana z funduszy unijnych dzielonych w ramach rządowego programu „Infrastruktura i środowisko”.

Linia jest częścią trasy E30 – przecinającej Polskę z zachodu na wschód – od Zgorzelca przez Wrocław, Kraków i Tarnów do Medyki.

PKP Polskie Linie Kolejowe chciały na modernizację 45 km torów (podzielonych na dwa odcinki) przeznaczyć ponad 1,6 mld zł brutto. Na ogłoszenia przetargowe odpowiedziało w sumie 15 konsorcjów, wśród nich firmy z Polski, Niemiec, Czech, Włoch czy Hiszpanii. Jeżeli PKP PLK wybierze najtańsze oferty, zaoszczędzi ok. 490 mln zł. – Najkorzystniejszą ofertą nie zawsze jest oferta najtańsza. Zależy nam też na realizacji inwestycji zgodnie z określonymi standardami – mówi Robert Kuczyński, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca