Stanisław Żmijan, wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury zgłosił zakładającą możliwość kredytowania w BGK poprawkę do nowelizacji ustawy kolejowej na posiedzeniu połączonych sejmowych komisji infrastruktury i skarbu.
— To konieczne, jeżeli mamy realizować program Funduszu Kolejowego — mówi Krzysztof Tchórzewski, wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury.?
Rząd chce, by środki z Funduszu Kolejowego (teoretycznie przeznaczone na remont torów) posłużyły na wykup akcji PKP PLK od PKP SA.
BGK ma wykładać swoje pieniądze, wtedy kiedy zabraknie ich na rachunku. — Mówimy o takiej sytuacji, kiedy musimy ruszyć z inwestycjami, nie mamy na to w danej chwili pieniędzy, ale wiemy, że pojawią się one np. za dwa- trzy miesiące — wyjaśnia Tchórzewski.?
To będzie kosztować. Nie wiadomo jednak ile. — Tyle co pożyczka bankowa — podsumowuje poseł Tchórzewski.