Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 07.02.2019 14:42 Publikacja: 07.02.2019 14:26
Foto: Fotorzepa, Robert Przybylski
W 2018 roku Przychody polskiego producenta akumulatorów litowo-jonowych Impact Clean Power Technology sięgnęły 95 mln zł i w ostatnich trzech latach wzrosły 5-krotnie. Łączna pojemność wyprodukowanych w 2018 roku akumulatorów wyniosła 50 MWh i była dwa razy większa niż rok wcześniej. Wyprodukowana pojemność odpowiada dwustu zestawom bateryjnym dostarczonym dla jedenastu producentów na całym świecie.
Dobre wyniki firma zawdzięcza rosnącym dostawom dla producentów autobusów: polskich Solarisa i Ursusa, tureckiej Temsy oraz amerykańskich samochodów dostawczych Smith Electric Vehicles. Obiecująco rozwija się współpraca z niemieckimi Voith oraz Kiepe Electric. – Projektujemy także akumulatory dla maszyn górniczych, robotów i magazyny energii dla energetyki i telekomunikacji – wymienia wiceprezes zarządu Impact Bartłomiej Kras. Akumulatory Impacta testowane są m.in. w RPA w pilotażowych instalacjach sieci 5G. Jednak największy potencjał tkwi w motoryzacji. Impact ma własne systemy zarządzania pracą akumulatora, a przede wszystkim jako jedyny w branży opracował akumulatory litowo-jonowe na bazie tytanu, oznaczone LTO. Mają one co prawda stosunkowo małą pojemność, ale można ładować je bardzo dużymi prądami, dobrze znoszą także niskie temperatury i mają bardzo dużą trwałość. – Do naładowania akumulatora autobusu przegubowego potrzeba 8-10 minut – podkreśla Kras. Dodaje, że akumulatory LTO wytrzymują 10 lat szybkiego ładowania. Impact zdalnie zbiera dane z ponad 240 elektrycznych autobusów pracujących w różnych strefach klimatycznych Europy. Autobusy przejechały ponad 9 mln km. W 2019 roku Impact zamierza zbudować tysiąc zestawów bateryjnych na nowych liniach produkcyjnych, które ruszą na początku 2019 roku. Planuje umocnić się w trójce największych dostawców systemów bateryjnych w Europie. Za 2 lata rozpocznie inwestycję w całkowicie nowy zakład, aby podołać rosnącym zamówieniom.
Zmodernizowanych ma być 16 Kasiek, czyli samolotów transportowych C-295M CASA. Remonty są rozłożone na lata 2025-2033 i będą przeprowadzane głównie w zakładach Airbusa na Okęciu.
Główną bohaterką gry będzie Ciri, przybrana córka Geralta z Rivii - wynika ze zwiastuna nowej części wiedźmińskiej sagi. Został wyświetlony już kilka milionów razy. Na wieści ze studia reaguje też kurs akcji.
Przedstawiciele zarządu Poczty Polskiej, Związku Zawodowego Pracowników Poczty i Związku Zawodowego Unia Pocztowa, podpisali porozumienie kończące spory zbiorowe wszczęte na tle płacowym w 2019 i 2023 r.
Jest piątek, 13 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia najważniejsze wydarzenia gospodarcze.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Rozmowy Grupy WB i Hanwha Aerospace o utworzeniu joint venture i produkcji pocisków powinny się zakończyć w lipcu. Produkcja ma ruszyć najpóźniej w 2029 r.
Największe ugrupowanie Parlamentu Europejskiego naciska władze UE na poluzowanie planowanego na 2035 r. zakazu sprzedaży aut spalinowych oraz planowanych limitów emisji spalin.
Rada Unii Europejskiej przyjęła stanowiska negocjacyjne w sprawie dwóch propozycji Komisji Europejskiej, wzmocnienia praw pasażerów korzystających w jednej podróży z różnych środków transportu. To część pakietu legislacyjnego dotyczącego mobilności.
Ceny ogniw litowo-jonowych gwałtownie spadają. Ale czy to przełoży się na niższe ceny samochodów elektrycznych? W przyszłości na pewno, ale póki co firmy chcą odzyskać zainwestowane pieniądze.
Tesla Model Y otrzyma młodszego brata. Elon Musk chce wprowadzić na rynek Model Q, który ma mieć około czterech metrów długości i pojawić się na rynku w 2025 roku za kwotę około 100 tys. zł.
W tym roku rynek tego typu produktów ma być warty już 55,6 mld zł, co oznacza wzrost o 24,6 proc. rdr. Największą jego część stanowią samochody, ale mocno rosną hotele i SPA.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Od stycznia do października 2024 roku kupiono w Polsce 11 051 egzemplarzy hybrydowej Toyoty C-HR. Nowy model stał się zdecydowanym liderem segmentu, a klienci chętnie decydują się na auta w wyższych wersjach wyposażenia.
O wsparcie z programu Mój elektryk 2.0 będą mogły ubiegać się wyłącznie osoby fizyczne oraz osoby fizyczne wykonujące jednoosobową działalność gospodarczą. Zdaniem Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców jest to rozwiązanie dyskryminujące, np. spółki z o.o.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas