Aktualizacja: 07.02.2019 14:42 Publikacja: 07.02.2019 14:26
Foto: Fotorzepa, Robert Przybylski
W 2018 roku Przychody polskiego producenta akumulatorów litowo-jonowych Impact Clean Power Technology sięgnęły 95 mln zł i w ostatnich trzech latach wzrosły 5-krotnie. Łączna pojemność wyprodukowanych w 2018 roku akumulatorów wyniosła 50 MWh i była dwa razy większa niż rok wcześniej. Wyprodukowana pojemność odpowiada dwustu zestawom bateryjnym dostarczonym dla jedenastu producentów na całym świecie.
Dobre wyniki firma zawdzięcza rosnącym dostawom dla producentów autobusów: polskich Solarisa i Ursusa, tureckiej Temsy oraz amerykańskich samochodów dostawczych Smith Electric Vehicles. Obiecująco rozwija się współpraca z niemieckimi Voith oraz Kiepe Electric. – Projektujemy także akumulatory dla maszyn górniczych, robotów i magazyny energii dla energetyki i telekomunikacji – wymienia wiceprezes zarządu Impact Bartłomiej Kras. Akumulatory Impacta testowane są m.in. w RPA w pilotażowych instalacjach sieci 5G. Jednak największy potencjał tkwi w motoryzacji. Impact ma własne systemy zarządzania pracą akumulatora, a przede wszystkim jako jedyny w branży opracował akumulatory litowo-jonowe na bazie tytanu, oznaczone LTO. Mają one co prawda stosunkowo małą pojemność, ale można ładować je bardzo dużymi prądami, dobrze znoszą także niskie temperatury i mają bardzo dużą trwałość. – Do naładowania akumulatora autobusu przegubowego potrzeba 8-10 minut – podkreśla Kras. Dodaje, że akumulatory LTO wytrzymują 10 lat szybkiego ładowania. Impact zdalnie zbiera dane z ponad 240 elektrycznych autobusów pracujących w różnych strefach klimatycznych Europy. Autobusy przejechały ponad 9 mln km. W 2019 roku Impact zamierza zbudować tysiąc zestawów bateryjnych na nowych liniach produkcyjnych, które ruszą na początku 2019 roku. Planuje umocnić się w trójce największych dostawców systemów bateryjnych w Europie. Za 2 lata rozpocznie inwestycję w całkowicie nowy zakład, aby podołać rosnącym zamówieniom.
Jest wtorek, 10 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe wydarzenia gospodarcze.
Choć jeszcze niedawno Ministerstwo Rozwoju i Technologii chętnie informowało o rozmowach z Intelem, teraz już „nie udostępnia informacji”. To pokłosie tego, że w resorcie nie ma ministra odpowiedzialnego za ten obszar.
Biznes płaci w zjednoczonej Europie o 80 proc. większe rachunki za energię niż w Ameryce i o 55 proc. większe niż w Chinach. Polska chce w pierwszym półroczu 2025 roku zacząć to zmieniać.
Muzeum Gazowni Warszawskiej to niezwykła przestrzeń, gdzie przeszłość i przyszłość przenikają się, tworząc inspirujące środowisko dla wydarzeń biznesowych i konferencji. Zlokalizowane w zabytkowym budynku dawnej aparatowni i tłoczni gazu, Muzeum zostało starannie odrestaurowane, aby oddać ducha epoki, zachowując jednocześnie pełną funkcjonalność nowoczesnej przestrzeni.
Przez wciąż wysoki wskaźnik inflacji wydatki świąteczne Polaków rosną z roku na rok. Podczas gdy w 2022 roku było to średnio 1427 zł, to w 2023 roku przeciętny Polak wydał na święta już 1490 zł .
Jest poniedziałek, 9 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia najważniejsze wydarzenia gospodarcze.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Po raz pierwszy w niemal stuletniej historii współpracy Watykanu z Mercedesem, nowy papamobile będzie samochodem elektrycznym. Powstał na bazie modelu G 580 z technologią EQ.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Chińska linia lotnicza JuneYao wprowadza na rynek własny samochód elektryczny – JuneYao Air. Sensacją jest nie tylko hojna gwarancja na akumulator, ale i inne dodatki.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.
Europejski przemysł samochodowy chyli się ku upadkowi, alarmują stowarzyszenia branżowe. To fatalne wieści dla transportu samochodowego, dla którego motoryzacyjne zlecenia są zauważalną pozycją.
Rynek opon, co oczywiste, podąża za trendami w sprzedaży nowych samochodów. Obecnie niemal co czwarte auto wyjeżdżające z polskiego salonu należy do segmentu premium, a w ostatnim roku rynek aut luksusowych wzrósł o ponad 20 proc. Polscy klienci szukają prestiżowych produktów prezentujących najnowsze technologie i ta zmiana widoczna jest również na rynku ogumienia. To właśnie dlatego czołowi producenci opon - jak Goodyear, obecny na rynku od 126 lat - inwestują ogromne środki w badania i rozwój technologii, czerpiąc wiedzę także z regularnych testów na torach wyścigowych, które pozwalają rozwijać technologie dla opon drogowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas