Sprzedaż w Biedronkach liczona w złotych wzrosła od stycznia do września o 18,8 proc. w ujęciu rocznym. Przy włączeniu w wyniki nowych sklepów wzrost wynosi 11,1 proc.

Doskonałe wyniki sprawiły, że polska sieć odpowiada już za 54,7 proc. obrotów portugalskiej grupy. Marża EBITDA Biedronki to 7,8 proc. sprzedaży - w tym okresie 2009 r. wynosiła 7,1 proc.

Obroty właściciela sieci, portugalskiej grupy Jeronimo Martins od początku roku narastająco wzrosły 19,1 proc., do 6,33 mld euro, EBITDA 23,6 proc. do 461,9 mln euro, zaś zysk netto 39,8 proc. do 193,9 mln euro.

Wszystkie segmenty działalności poprawiły wyniki oraz udziały rynkowe - wyjaśnia Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins. Jak wyjaśnia obecne wyniki umacniają przekonanie firmy, że do końca roku da się utrzymać dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży.

Jak podaje koncern w komunikacie na inwestycje przez dziewięć miesięcy roku wydał 288,9 mln euro, z czego 65,8 proc. przypadło na Biedronkę. Sieć otworzyła w tym okresie 105 nowych sklepów i ma ich już 1559. W czwartym kwartale planowane jest otwarcie ok 80 kolejnych. Biedronka zgodnie z wynikami za 2009 r. kiedy jej sprzedaż wyniosła 16,8 mld zł zajęła piąta pozycję na Liście 500, prezentującej największe polskie firmy. Przy utrzymaniu takiej dynamiki wzrostu obrotów jej sprzedaż w tym roku sięgnie nawet 22 mld zł co na pewno pozwoli awansować w przyszłorocznej edycji zestawienia. Tym bardziej, że Jeronimo Martins zapowiedziało w latach 2010–2012 otworzenie około 550 sklepów i zainwestowanie 900 mln euro. - Plan jest konsekwentnie realizowany, w tym roku nasza sieć powiększy się o ponad 150 sklepów, w następnym będzie podobnie lub nawet szybciej - zapowiadał niedawno w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny Biedronki.