Do uprawomocnienia kontraktu potrzebna jest jeszcze zgoda rady nadzorczej i NZA Aerofłotu. Jeżeli decyzja będzie pozytywna, to Rosjanie dostaną osiem B-777 (na 327 pasażerów każdy) i dwanaście B787 Dreamliner (365 osób).

Ja dowiedziały się Wiedomosti w cenie uwzględniono 20 proc. zniżki tak na samoloty jak i na szkolenie pilotów i obsługi naziemnej oraz serwis. Dostawy mają ruszyć w 2012 r, a zakończyć w 2017 r.

Aerofłot musi unowocześnić park maszynowy (dziś ma 104 samoloty, z tego 11 to B-767) przed olimpiadą w Soczi w 2014 r. Trzy lata temu podpisał kontrakt z Airbusem na dostawę 22 maszyn.

Drugim celem jest wzrost liczy przewożonych pasażerów z obecnych ok. 15 mln rocznie do 80 mln w 2025 r.

Za 10 miesięcy linia przewiozła ponad 9 mln ludzi i na czysto zarobiła 36 mln dol. Do skarbu państwa należy 51 proc. akcji Aerofłotu.