W Europie zastąpi Forda Kugę, a za oceanem Escape. Oprócz nowego Focusa była to najważniejsza premiera u Forda podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit.
Vertrek, nazwa dość kontrowersyjna i niełatwo wpadająca w ucho ma jednak wszystko najlepsze, czym dzisiaj dysponuje Ford. Silnik EcoBoost o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa i oszczędny system ‚ „start/stop”.
Jak zapowiedział w Detroit prezes Ford Motor, John Mullaly i Ecoboost i start/stop w roku 2013 będą już stałą opcją we wszystkich Fordach. Vertrek ma pojemny bagażnik i o 15 proc. większy niż Kuga i Escape odstęp pomiędzy przednimi i tylnymi fotelami. To auto, razem z Focusem (także w wersji elektrycznej) ma pomóc Fordowi umocnić się na rynku amerykańskim.
— To jest takie auto, jak lubią kierowcy, którzy chcą żeby fajnie wyglądało, było pojemne, łatwo się prowadziło i było oszczędne — mówił dyrektor generalny Forda, Alan Mullaly. I zachęcał, żeby zobaczyć jak Vertrek zachowuje się na autostradzie.
—Zobaczcie jak malutko spala — chwalił. Według danych katalogowych EcoBoost spala o 20 proc. mniej od poprzednio montowanych silników, przy jednoczesnej emisji niższej o 15 proc.