Airbus Military buduje u nas centrum inżynierskie

Koncern Airbus Military instaluje w Polsce biuro konstrukcyjne, zwiększa produkcję w zakładach EADS PZL Warszawa - Okęcie aby w ciągu kilku lat podwoić roczne przychody do co najmniej 50 mln euro

Publikacja: 28.02.2011 10:03

Airbus Military buduje u nas centrum inżynierskie

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

PZL Okęcie znalazło się  w  lotniczo - kosmicznej korporacji EADS ( 4,8 mld ero przychodów w 2010 r) w wyniku offsetowych transakcji po zakupie przez armię  hiszpańskich transportowców casa 296M.

Dziś gruntownie zmodernizowana firma EADS PZL zatrudnia  500 pracowników i staje się coraz bardziej znaczącym ośrodkiem innowacji  Airbus Military. Lotniczy koncern właśnie buduje nowe biuro rozwojowe  zlokalizowane w Warszawie, ma ono zatrudniać ok 100 konstruktorów i inżynierów. Będzie pracować na rzecz całej korporacji EADS i wykonywać zewnętrzne zamówienia komercyjne. Jest szansa, że jego nowatorskie projekty dofinansuje UE. — Jesteśmy na półmetku prac organizacyjnych — mówi Władysław Skorski wiceprezes PZL EADS.

Zakłady na Okęciu  przygotowują się też do przejęcia serwisowania 11 transportowych samolotów Casa 295 M intensywnie wykorzystywanych przez naszą armię do obsługi polskich kontyngentów wojskowych za granicą.

Okęcie już produkuje skrzydła, drzwi, rampy i wiązki elektryczne do wszystkich hiszpańskich transportowców C 295 M. Teraz Airbus Military przeniósł  do Warszawy produkcję całej przedniej części kadłubów tych samolotów. — To ogromne przedsięwzięcie. Zrobienie jednej struktury wymaga 6 tys. roboczogodzin  W tym roku dostarczymy cztery ogromne konstrukcje a w przyszłości  musimy być gotowi do budowania kilkunastu kompletnych modułów rocznie  — mówi wiceprezes  Skorski.

Od kilku miesięcy warszawska fabryka  produkuje też  ekranowane  kable  dla  cywilnych samolotów airbus A 330 i produkcja nowoczesnych wiązek elektrycznych staje się  specjalnością firmy.

Spółka EADS PZL  jest producentem turbośmigłowych orlików — jedynych  samolotów rodzimej  konstrukcji, wytwarzanych  seryjnie i używanych do szkolenia wojskowych pilotów.  Najnowszą, zmodernizowaną wersję orlików  firma z Okęcia oferuje obecnie w wartym setki milionów dolarów przetargu  hinduskich sił powietrznych. Warszawska fabryka wciąż walczy o zamówienie na 75 nowych maszyn. Dwumiejscowe, turbośmigłowe samoloty  TC II, mają nowoczesną awioniką i silniki Pratt&Whitney Canada. Jeden orlik, w zależności od wyposażenia kosztuje ok. 5 mln dolarów, ale nabywca kilkudziesięciu maszyn zamawia zwykle towarzyszący samolotom pakiet logistyczny, urządzenia treningowe, symulatory. — Oferujemy Hindusom pełny montaż naszych maszyn w Indiach — podkreśla prezes Skorski.

PZL Okęcie znalazło się  w  lotniczo - kosmicznej korporacji EADS ( 4,8 mld ero przychodów w 2010 r) w wyniku offsetowych transakcji po zakupie przez armię  hiszpańskich transportowców casa 296M.

Dziś gruntownie zmodernizowana firma EADS PZL zatrudnia  500 pracowników i staje się coraz bardziej znaczącym ośrodkiem innowacji  Airbus Military. Lotniczy koncern właśnie buduje nowe biuro rozwojowe  zlokalizowane w Warszawie, ma ono zatrudniać ok 100 konstruktorów i inżynierów. Będzie pracować na rzecz całej korporacji EADS i wykonywać zewnętrzne zamówienia komercyjne. Jest szansa, że jego nowatorskie projekty dofinansuje UE. — Jesteśmy na półmetku prac organizacyjnych — mówi Władysław Skorski wiceprezes PZL EADS.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne