— Rozmawiamy o inwestycjach w polskie stocznie remontowe i zakłady produkujące tabor kolejowy — mówi Wojciech Dąbrowski prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, który właśnie wrócił z rządowej misji gospodarczej w Państwie Środka. Do stoczni, znajdujących się w portfelu agencji, miały by trafić technologie i zamówienia na budowę urządzeń dla energetyki wiatrowej. Firmy kolejowe są zainteresowane przejęciem produkcji wagonów pasażerskich w tym dla metra a także komponentów do pociągów wysokich prędkości. Już teraz unikalne obrabiarki do produkcji superwytrzymałych kół dostarcza Chińczykom polski Rafamet z Kuźni Raciborskiej.
250 mln
zł miałby zapłacić LiuGong Machinery za HSW
Przejęcie HSW przez LjuGong, czołowego chińskiego producenta koparek, który sprzedaje 25 — 30 tys. maszyn rocznie, uważane jest za jedną z największych inwestycji przemysłowych Państwa Środka w Polsce. Według informacji Rz. jej wartość przekroczy ćwierć miliarda złotych. W tej kwocie uwzględnione będą wszystkie zobowiązania finansowe HSW których uregulowanie inwestor weźmie na siebie. We wtorek w Stalowej Woli rozpoczną się negocjacje związkowców w sprawie pakietu socjalnego.
— Najlepszym pakietem socjalnym dla firmy i jej załogi jest zawsze pewność rynku, inwestycje, rozwój — mówi prezes Dąbrowski.