W kwietniu nastąpił spadek sprzedaży na większych rynkach, poza Niemcami, gdzie zanotowano wzrost o 2,6 proc. do 266,3 tys.
Popyt zmalał w Hiszpanii o 23 proc. do 71,8 tys., we Francji o 11,1 proc. do 169,8 tys., w Wielkiej Brytanii o 7,4 proc. do 137,7 tys. i we Włoszech o, 2,2 proc. do 157,3 tys. W naszym kraju spadek wyniósł 5,3 proc. do 22,4 tys. W całej Europie sprzedano 1 089 118 samochodów.
Po czterech miesiącach pozytywna tendencja utrzymała się w niewielu dużych krajach, w Niemczech nastąpiła poprawa rynku o 10,7 proc. do 1,03 mln, we Francji o 4 proc. do 817,2 tys. Duże spadki w Hiszpanii, o 26,3 proc. do 278 tys., Włoszech (19 proc., 671,8 tys.) i Wielkiej Brytanii (8,5 proc., 696,1 tys.) sprawiły, że w całej Unii (bez Cypru i Malty) rynek zmalał do 4 674 457 sztuk. W Polsce spadek rynku był procentowo taki sam jak w kwietniu, o 5,3 proc. do 91,5 tys.
Wśród producentów najlepiej wypadła grupa Volkswagena, z poprawą sprzedaży w kwietniu o 3,5 proc. i od początku roku o 5 proc. do 1,05 mln sztuk.
Francuskie PSA Peugeot Citroen i Renault zmniejszyły sprzedaż w kwietniu o 18,3 i 13,1 proc., a od szczątku roku o 8,5 proc., bo w marcu zakończyło się wydawanie pojazdów kupionych z dopłatami za złomowanie starych.