Reklama

Wielki Szu wesprze T-Mobile Polska

Polska Telefonia Cyfrowa przedstawiła pierwsze szczegóły nowej oferty

Publikacja: 02.06.2011 05:15

Wielki Szu wesprze T-Mobile Polska

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski Krzysztof Skłodowski

Na nową ofertę PTC, powiązaną ze zmianą marki z Era na T-Mobile, czekały wczoraj zespoły analityczne we wszystkich konkurencyjnych sieciach:  Orange, Plusie i Playu.  Powodów do alarmu nie znalazły, mimo że do udziału w reklamie telewizyjnej PTC namówiła popularnego aktora Jana Nowickiego.

PTC skupia się na usługach, z których można korzystać za granicą. W ten sposób podkreśla  międzynarodowość nowej marki i uzasadnia jej wprowadzenie.   – Oferta T-Mobile w Polsce opiera się na trzech nogach:  roamingu – (tanim jak połączenia w kraju), transmisji danych (także za granicą) oraz  nielimitowanych połączeniach w ramach sieci T-Mobile na świecie – powiedział Grzegorz Bors, członek zarządu PTC ds. marketingu i sprzedaży.

– Wczoraj minuta wychodząca w roamingu w naszej ofercie była o 81 proc. tańsza niż gdzie indziej, przychodząca o 59 proc., a sms kosztował o 44 proc. mniej niż na rynku – mówił. Przyznawał jednocześnie, że różnice te mogą się wkrótce zmniejszyć. – Wiemy, że rynek się zdynamizował – podkreślał.

Konkurenci się zgadzają, że oferta roamingowa będzie wyróżniać PTC na plus. Ale dla polskich sieci biznes roamingowy nie jest duży. PTC przynosi 9 proc. przychodów, podobnie zapewne Orange i Plusowi, a już w P4 mniej niż 5 proc.

W ofercie głosowej rewelacji nie widać. Podstawowa stawka to 30 gr za minutę połączenia: zarówno w ofertach abonamentowych, jak i pre-paid. Gdzie podziało się magiczne 29 groszy?

Reklama
Reklama

– To efekt podniesienia podatku VAT. Taka stawka obowiązuje teraz w Polsce – mówił Bors. Play i Orange zostawiły 29-groszową stawkę w segmentach pre-paid.

Jak wszyscy operatorzy, PTC promuje klientów korzystających z oferty bez aparatów, a najbardziej tych, którzy podpiszą umowę na 18 lub 24 miesiące. Gdy stałe opłaty wahają się od 25 do 99 zł, nielimitowane połączenia głosowe stają się promocją: nie płaci się za nie tylko przez trzy lub sześć miesięcy. Potem do abonamentu trzeba doliczyć 39 zł miesięcznie.

– Jest drogo. Cieszy nas że konkurencja kopiuje nasz Stan Darmowy, jednak oferuje go w wyższej cenie – komentował Marcin Gruszka, rzecznik P4, operatora sieci Play.

Wielki szu wesprze T-Mobile w Polsce

Kluczowe znaczenie dla pozycji rynkowej PTC mają obecnie działania wizerunkowe. Od niedzieli, 5 czerwca, telekom przystąpi do kulminacyjnej części rebrandingu sieci Era na T-Mobile. Przez trzy tygodnie telewidzowie będą oglądać reklamy, do udziału w których spółka przekonała Jana Nowickiego (grał m.in. w „Wielkim Szu") znanego z krytycznego podejścia do reklamowej aktywności aktorów. PTC nie ujawniła, jaką gażę zapłaci artyście. W spocie, w którym wystąpi aktor, widoczne są nawiązania do rozgrywek piłkarskich. PTC nie przeczy, że negocjuje warunki sponsorowania Ekstraklasy. To, że rebranding (jego koszt to nawet ponad 100 mln zł) zaczyna się na dobre, widać było wczoraj obok siedziby firmy. Sklep firmowy zamontował nowe logo.

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama