Safran, akcje drożeją na rynku

Safran – spółka, o której się mówi w Paryżu

Publikacja: 21.07.2011 02:00

Safran – spółka, o której się mówi w Paryżu

Safran – spółka, o której się mówi w Paryżu

Foto: Rzeczpospolita

AMR – firma matka trzeciej w USA linii lotniczej American Airlines – ogłosiła największy w historii lotnictwa plan zakupów na lata 2013 – 2022 obejmujący samoloty Airbusa (60 sztuk) i Boeinga (200) o wartości 38,5 mld dol. według obecnych cen. Opcje dotyczą 465 sztuk.

Na szczegóły czekano po obu stronach Atlantyku, bo z przecieków było wiadomo, że Amerykanie kupią po raz pierwszy od lat samoloty Airbusa.

Przed komunikatem AMR akcje EADS, firmy matki Airbusa, zyskały w Paryżu 2,5 proc., najwięcej od prawie czterech lat. Walory producenta silników Safran – partnera GE w spółce j.v. CFM Int'l – drożały o 3,6 proc., a po komunikacie z Dallas skoczyły o 4,7 proc.

Inwestorzy liczą, że Francuzi powtórzą sukces z ostatniego salonu w Paryżu i zdobędą (z partnerami z USA) większość zamówień na silniki do maszyn American Airlines. Z kolei amerykański UTC, firma matka Pratt & Whitney, pokłada wielkie nadzieje w swoich silnikach.

 

AMR – firma matka trzeciej w USA linii lotniczej American Airlines – ogłosiła największy w historii lotnictwa plan zakupów na lata 2013 – 2022 obejmujący samoloty Airbusa (60 sztuk) i Boeinga (200) o wartości 38,5 mld dol. według obecnych cen. Opcje dotyczą 465 sztuk.

Na szczegóły czekano po obu stronach Atlantyku, bo z przecieków było wiadomo, że Amerykanie kupią po raz pierwszy od lat samoloty Airbusa.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?