Polska część globalnego koncernu zatrudnia 4 tys. pracowników stałych oraz blisko tysiąc osób pozostających na umowach tymczasowych. Cztery centra badawczo-rozwojowe zatrudniają przeszło 140 inżynierów.
Spółka Valeo Autosystemy dzieli się na cztery oddziały. Pierwszy – systemy chłodzenia silnika w Skawinie – zajmuje się produkcją wymienników ciepła i kompletnych układów chłodzenia. Pozwalają one prócz podstawowej funkcji na redukcję zużycia paliwa oraz obniżenie emisji dwutlenku węgla. Kolejny oddział produkuje systemy wycieraczek szyb samochodowych. W oddziale systemów świateł w Chrzanowie produkowane są lampy przednie i tylne oraz przeciwmgłowe, natomiast oddział modułów czołowych w Tychach działa na terenie fabryki Fiata, gdzie montowane są moduły chłodzące dostarczane bezpośrednio dla aut produkowanych przez Fiat Auto Poland. Kolejna spółka to Valeo Electric and Electronic Systems: zajmuje się produkcją oraz regeneracją alternatorów, rozruszników i kompresorów. Z kolei Valeo Service Eastern Europe prowadzi działalność handlową na terenie Europy Środkowej i Wschodniej.
Koncern Valeo, którego częścią jest polski oddział, to globalny potentat zajmujący się projektowaniem, produkcją oraz sprzedażą komponentów dla samochodów osobowych i ciężarowych. 80 proc. produkcji trafia do tzw. pierwszego montażu, czyli do fabryk samochodów. Reszta zasila rynek części zamiennych. Do największych klientów koncernu należą takie marki, jak Nissan i Renault, Volkswagen, Peugeot i Citroen, Ford, BMW czy Mercedes. Ubiegłoroczna sprzedaż koncernu sięgnęła 9,5 mld euro. W 120 fabrykach na całym świecie zatrudnionych jest ok. 52,2 tys. osób.
W ostatniej reorganizacji struktur koncernu Valeo właśnie w Skawinie powstały centralne biura obsługujące wszystkie zakłady firmy w Polsce – centrum usług finansowych, centrum usług płacowych, informatycznych oraz zakupowych. W Skawinie ulokowany jest także zarząd krajowy Valeo w Polsce i tu zapadają kluczowe dla polskiej części koncernu decyzje.