Z danych DisplaySearch wynika, że w tym roku do sklepów trafi niemal 188 mln sztuk laptopów. Dynamika spowolniła, jednak kolejne lata zapowiadają się dobrze. W 2012 r. sprzedaż ma wzrosnąć o 15,4 proc. Z kolei ostatni rynkowy hit, czyli tablety,  w tym roku ma znaleźć 60,4 mln nabywców, a w przyszłym 110 mln.

Jak podaje DisplaySearch, motorem rozwoju segmentu laptopów są rynki rozwijające się – w tym roku spodziewana jest na nich sprzedaż 96,2 mln sztuk i po raz pierwszy będzie ona wyższa niż na rynkach dojrzałych – 91,8 mln sztuk. W obydwu przypadkach sprzedaż ma dalej rosnąć. – Wpływ rynków rozwijających na trendy na rynku komputerowym jest coraz większy – mówi Richard Shim, starszy analityk z DisplaySearch. Firma podaje, że mimo to utrzymuje się spadek sprzedaży mininotebooków – w tym roku o 20,9 proc.

Laptopy w biedniejszych krajach są popularniejsze z powodu wciąż wysokich cen tabletów. Według danych DispalySearch przynajmniej do 2017 r. na całym świecie będą się one sprzedawały lepiej niż tablety, jednak dzielący je dystans będzie się zmniejszał. W sumie w 2017 r. sprzedaż laptopów ma sięgnąć 420 mln sztuk, a tabletów już 367,4 mln sztuk.