Dołączył do nich najmniejszy polski przewoźnik, Sprint Air, który lata z Warszawy do Zielonej Góry.
Ceny biletów na wewnętrznych trasach w Polsce zaczynają się od 79 złotych (Eurolot) i 99 złotych (OLT i Sprint). W ten sposób linie chcą Polaków zachęcić do latania i konkurować zwłaszcza z połączeniami kolejowymi. Zdaniem Adriana Furgalskiego, eksperta w dziedzinie transportu, dyrektora Doradców Gospodarczych TOR, na trasie np z Gdańska do Warszawy koleją po prostu już się jeździć nie opłaca, bo jest i dłużej i drożej.
Bombardier dla Eurolotu
Eurolot, polska linia lotnicza która należy do Ministerstwa Skarbu Państwa i Polskich Linii Lotniczych zamówił 8 samolotów u kanadyjskiego Bombardiera. Jest to być to model Dash Q400, najwygodniejsza dzisiaj maszyna turbośmigłowa na rynku.
Prezes Eurolotu, Mariusz Dąbrowski nie chciał podać wartości kontraktu. Wiadomo tylko tyle, że samoloty, których cena katalogowa wynosi 40 mln dolarów za sztukę, zostaną wyleasingowane na razie jeszcze nie wiadomo za pośrednictwem której firmy, bo negocjacje trwają. Decyzja o wyborze maszyn Bombradiera została zaakceptowana przez radę nadzorczą oraz właścicieli — Ministersto Skarbu Państwa i Polskie Linie Lotnicze Lot. Jednocześnie Eurolot poinformował, że ma jeszcze w Bombardierze opcję na zamówienie 12 maszyn. Gdyby ta opcja zmieniła się w konkretne zamówienia, maszyny przyleciałyby w latach 2013-2014. Na razie nie jest planowane powiększenie załogi latającej Eurolotu, a na nowych maszynach będą latali przeszkoleni piloci już zatrudnieni w spółce.
DashQ400 jest w stanie przewieźć 78 pasażerów i zawieźć ich bez tankowania na odległość 1560 kilometrów, czyli np. z Warszawy do Rzymu, Londynu i Moskwy. Prezes Eurolotu nie ukrywał swojej gotowości do wykonywania dla Lotu także rejsów na tych trasach, na których latają lotowskie embraery. Przyznał jednak, że na ten temat nie było jeszcze rozmów. Na razie Bombardiery będą latały razem z trzynastoma ATRami po Polsce, oraz na na bliskie trasy zagraniczne, który Eurolot wykonuje dla Lotu — np do Berlina, Popradu i Lwowa. Trzy pierwsze Bombardiery pojawią się we flocie Eurolotu w kwietniu, pozostałe pięć jeszcze w sezonie letnim.