Reklama

Tłumy na polskich lotniskach

Polskie porty lotnicze obsłużyły w ubiegłym roku 21,7 mln osób. To o 6,1 proc. więcej niż w roku 2010.

Publikacja: 09.03.2012 14:35

Tłumy na polskich lotniskach

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz rg Rafał Guz

Jak podaje Urząd Lotnictwa Cywilnego, szybciej niż porty regionalne rozwijało się lotnisko warszawskie  -  Port Lotniczy Chopina. Jego udział w rynku przewozów pasażerskich wzrósł z 42 proc. w 2010 do 43 proc. w 2011 r. Mniej niż liczba pasażerów wzrosła liczba operacji, co oznacza, że polskie porty obsłużyły samoloty o średniej pojemności większej niż w 2010 roku.

- W 2011 r., tak samo jak rok wcześniej, Polacy najchętniej podróżowali do Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Irlandii i Francji. Wśród miast największym powodzeniem cieszyły się natomiast Londyn, Frankfurt i Monachium – mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik ULC.

-  W ramach połączeń czarterowych Polacy mniej chętnie odwiedzali Egipt, co było spowodowane niestabilnością w tym rejonie świata. Najchętniej wybierali natomiast Turcję i  Grecję. Najbardziej preferowanymi kierunkami czarterowymi były Antalya, Hurghada oraz Heraklion – podsumowuje Krasnodębska.

W minionym roku największy procentowy  wzrost liczny klientów, bo aż 91,3 proc. zanotowało lotnisko w Zielonej Górze. Port obsłużył 3,63 tys. osób. Prawie 11 proc.  wzrostem liczby podróżnych może pochwalić się gdańskie lotnisko. Przez port w ciągu 12 miesięcy 2011 r. przewinęło się 2,45 mln osób. Niewiele mniej ruch wzrósł w Rzeszowie o ok. 8 proc. (do 0,49 mln osób).

Lotnisko w Warszawie, które jest największym polskim portem lotniczym w ubiegłym roku odprawiło 9,3 mln osób. To o 7,6 proc. więcej niż w roku 2010.

Reklama
Reklama

Jedynymi polskimi portami, które w ubiegłym roku straciły klientów jest Łódź i Szczecin.  Lotnisko w Łodzi obsłużyło 0,4 mln podróżnych, czyli o 5,6 proc, mniej ni z w roku 2010. Spadek w Szczecinie wyniósł 3,6 proc. do 0,28 mln osób.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama