Reklama

Tłumy na polskich lotniskach

Polskie porty lotnicze obsłużyły w ubiegłym roku 21,7 mln osób. To o 6,1 proc. więcej niż w roku 2010.

Publikacja: 09.03.2012 14:35

Tłumy na polskich lotniskach

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz rg Rafał Guz

Jak podaje Urząd Lotnictwa Cywilnego, szybciej niż porty regionalne rozwijało się lotnisko warszawskie  -  Port Lotniczy Chopina. Jego udział w rynku przewozów pasażerskich wzrósł z 42 proc. w 2010 do 43 proc. w 2011 r. Mniej niż liczba pasażerów wzrosła liczba operacji, co oznacza, że polskie porty obsłużyły samoloty o średniej pojemności większej niż w 2010 roku.

- W 2011 r., tak samo jak rok wcześniej, Polacy najchętniej podróżowali do Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Irlandii i Francji. Wśród miast największym powodzeniem cieszyły się natomiast Londyn, Frankfurt i Monachium – mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik ULC.

-  W ramach połączeń czarterowych Polacy mniej chętnie odwiedzali Egipt, co było spowodowane niestabilnością w tym rejonie świata. Najchętniej wybierali natomiast Turcję i  Grecję. Najbardziej preferowanymi kierunkami czarterowymi były Antalya, Hurghada oraz Heraklion – podsumowuje Krasnodębska.

W minionym roku największy procentowy  wzrost liczny klientów, bo aż 91,3 proc. zanotowało lotnisko w Zielonej Górze. Port obsłużył 3,63 tys. osób. Prawie 11 proc.  wzrostem liczby podróżnych może pochwalić się gdańskie lotnisko. Przez port w ciągu 12 miesięcy 2011 r. przewinęło się 2,45 mln osób. Niewiele mniej ruch wzrósł w Rzeszowie o ok. 8 proc. (do 0,49 mln osób).

Lotnisko w Warszawie, które jest największym polskim portem lotniczym w ubiegłym roku odprawiło 9,3 mln osób. To o 7,6 proc. więcej niż w roku 2010.

Reklama
Reklama

Jedynymi polskimi portami, które w ubiegłym roku straciły klientów jest Łódź i Szczecin.  Lotnisko w Łodzi obsłużyło 0,4 mln podróżnych, czyli o 5,6 proc, mniej ni z w roku 2010. Spadek w Szczecinie wyniósł 3,6 proc. do 0,28 mln osób.

Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Biznes
Umowa na 180 czołgów K2. Tym razem skorzysta polski przemysł
Biznes
Polska zamawia kolejne czołgi K2. Do 2030 roku będzie pancerną potęgą Europy
Reklama
Reklama