Reklama

Blokada budowy A2

Dzisiaj o 13 ma się rozpocząć blokada drogi w Żyrardowie prowadzącej na plac budowy trasy A2. Protestują byli podwykonawcy firmy DSS

Publikacja: 19.04.2012 05:04

– Oczekujemy, że rząd podejmie stosowne działania w celu jak najszybszego uregulowania naszych należności – mówi Konstanty Sochacki, właściciel firmy Teka i członek Komitetu Protestacyjnego Poszkodowanych Przedsiębiorców. Jak dodaje, bez tego wiele firm upadnie. – Ruch na trasie, która jest drogą dojazdową do placu budowy i obwodnicą Warszawy, zostanie całkowicie zablokowany na kilka godzin. Będziemy czekać na ruch ministra Sławomira Nowaka. Niech się obudzi – podsumowuje Sochacki.

Po ogłoszeniu upadłości firmy DSS pojawił się ten sam problem, co po zejściu z tego samego placu budowy chińskiej firmy Covec – należności wobec podwykonawców nie zostały uregulowane, a rząd nie wziął odpowiedzialności za długi wobec firm niezgłoszonych. Mowa o 31 przedsiębiorstwach.

Jak wynika z oficjalnych i potwierdzonych danych, długi DSS wobec pod wykonawców wynoszą co najmniej 21 mln zł. Wstępne szacunki całego zadłużenia mówią o ok. 40 – 50 mln zł.

Jednym z większych wierzycieli DSS były PKP?Cargo. Wierzytelności przewoźnika, który dostarczał kruszywa na plac budowy, wynosiły ok. 13 mln zł. Kwota 12 mln zł objęta była gwarancjami bankowymi. – Uruchomiliśmy gwarancje i wystąpiliśmy do komornika z wnioskiem o zabezpieczenie należności. Odzyskaliśmy praktycznie wszystko – mówi Wojciech Balczun, prezes PKP?Cargo.

W dzisiejszym proteście swój udział zapowiedzieli również pracownicy Kieleckich Kopalni Surowców Mineralnych, spółki, którą DSS w ubiegłym roku kupił od Skarbu Państwa.

Reklama
Reklama

DSS przejął budowę 20-km fragmentu autostrady z Łodzi do Warszawy na jesieni 2011 roku. Pierwsze problemy z realizacją prac pojawiły się już z początkiem tego roku. W połowie marca plac budowy od polskiej firmy przejął czeski konsorcjant – Bogl a Krysl. Nowy wykonawca zapewnia, że inwestycję zrealizuje terminowo. Jak twierdzi, ogłoszona przez sąd upadłość likwidacyjna DSS nie ma wpływu na roboty prowadzone na budowie.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama